انزجار جهانی از خیمه‌سوزان صهیونیست‌ها در رفح

جوان آنلاین: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با یک ژست انسان‌دوستانه بمباران چادر‌های فلسطینیان در رفح را اشتباهی غم‌انگیز خوانده ولی تنها ساعاتی پس از این موضع، رژیم صهیونیستی مجدداً به چادر‌های آوارگان فلسطینی در منطقه المواسی حمله کرد؛ اقدامی که منجر به شهادت دست‌کم ۲۲ فلسطینی شده است. اعتراضات ضد اسرائیلی در کشور‌های مختلف، بار دیگر تشدید شده است.  وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، دیروز از ارتکاب یک کشتار دیگر در رفح خبر داد که در نتیجه آن دست‌کم ۲۲ فلسطینی شهید و ۶۴ نفر هم زخمی شدند. این حمله که به محله تل‌السلطان انجام شده، مثل حمله روز یک‌شنبه است که اسرائیلی‌ها در آن چادر‌های آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند و ده‌ها نفر از فلسطینیان زنده زنده در آتش سوختند. صحنه‌های تکان‌دهنده منتشر شده از دومین حمله به چادر‌های فلسطینیان، زنان، مردان و کودکانی غرق در خون را نشان می‌دهد و گفته می‌شود که حال ۱۰ نفر از مجروحان وخیم است. حماس در بیانیه‌ای با اشاره به تکرار حمله به چادر‌های آوارگان فلسطینی گفته که جامعه بین‌المللی، شورای امنیت و دیوان بین‌المللی دادگستری باید فوراً وارد عمل شوند و تصمیمی روشن و قاطع برای توقف این نقض آشکار قوانین بین‌المللی اتخاذ کنند و از غیرنظامیان بی‌دفاع از جمله زنان، کودکان و سالمندان محافظت کنند. 
تکرار حمله به چادر‌های فلسطینیان در رفح در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه طی سخنرانی در پارلمان این رژیم تأیید کرد که این حمله، غیرنظامیان را هدف قرار داده است. او گفت: «به‌رغم نهایت تلاش ما برای آسیب نرساندن به غیرنظامیان بی‌گناه، یک اشتباه غم‌انگیز رخ داد.» به گزارش آسوشیتدپرس، نتانیاهو گفت: «ما در حال تحقیق درباره این حادثه هستیم و به نتیجه‌گیری خواهیم رسید زیرا این سیاست ما است.»  اروپا در فکر تحریم
وزیران خارجه اتحادیه اروپا برای اولین بار درباره تحریم رژیم صهیونیستی صحبت کرده‌اند و مایکل مارتین، وزیر خارجه ایرلند بعد از نشست شورای امور خارجه این اتحادیه گفته است: «در یک نشست اتحادیه اروپا خودم برای اولین بار به شکل واقعی شاهد انجام بحث‌های قابل‌توجهی در مورد تحریم‌ها و «چه می‌شود اگر...» بودم.» هرچند مقام‌های اتحادیه اروپا می‌گویند این موضع اتحادیه اروپا تحت تأثیر موضع اسرائیل برای خطی از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره توقف فوری عملیات نظامی در رفح ابراز شده، ولی این موضع در پس‌زمینه حمله رژیم صهیونیستی به چادر‌های فلسطینیان است. وزیر خارجه کانادا و وزیر امور خارجه بلژیک حمله تل‌آویو به چادر‌های فلسطینیان را محکوم کرده‌اند. «ملانی جولی» وزیر امور خارجه کانادا در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «ما از حملاتی که جان غیرنظامیان فلسطینی را در رفح گرفته است، وحشت‌زده شده‌ایم. کانادا از عملیات نظامی اسرائیل در رفح حمایت نمی‌کند. این سطح از رنج بشر باید به پایان برسد. ما خواستار آتش‌بس فوری هستیم.» «حجه لحبیب» وزیر خارجه بلژیک نیز با انتشار چندین پیام در شبکه ایکس نوشت: «حمله به رفح و حملات موشکی به اسرائیل غیرقابل قبول است. تصاویر کشته شدن غیرنظامیان در اردوگاه آوارگان در رفح غیرقابل تحمل است. خشونت باید متوقف شود.»
 وزارت امور خارجه عربستان سعودی در واکنش به حمله اخیر جنگنده‌های اسرائیلی به چادر آوارگان فلسطینی در جنوب غزه بیانیه شدیداللحنی صادر کرد و سناتور دموکرات کوری بوکر در ایکس نوشت: «پس از حمله هوایی اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی، تصاویر رفح ویرانگر است.» در حالی که «تور وینسلند» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح «خاورمیانه» با صدور بیانیه‌ای خواستار انجام تحقیقات فراگیر و شفاف درخصوص حمله نظامی رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در شهر رفح، بازخواست عاملان این کشتار و همچنین اتخاذ اقدامات فوری برای حفاظت بهتر از غیرنظامیان شده، موج خشم بین‌المللی در واکنش به حمله اسرائیلی‌ها به چادر فلسطینیان بالا گرفته است.   موج دوباره اعتراضات
گاردین دیروز نوشت که تصاویری از کودکانی که سوخته و اعضای بدن‌شان تکه تکه شده است، محکومیت رهبران جهان را به دنبال داشته و مذاکرات آتش‌بس را به خطر انداخته است. در شهر‌های مادرید و بارسلون اسپانیا، کشوری که به تازگی دولت فلسطین را به رسمیت شناخته، صد‌ها نفر گردهم آمدند و با شعار «اسرائیل، قاتل مردم فلسطین» بمباران اردوگاه آوارگان در رفح را محکوم کردند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، شعار‌هایی مانند «اسرائیل می‌کشد، اروپا حمایت می‌کند»، «اسرائیل، قاتل مردم فلسطین»، «دولت صهیونیستی، دولت تروریست» سر دادند و پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند. ناتالیا ابوشرار، رئیس جامعه فلسطین کاتالونیا، در سخنرانی پیش از راهپیمایی گفت: «اسرائیل با مصونیت کامل حملات خود را تشدید می‌کند و ما می‌بینیم که دولت‌های ما هیچ کاری انجام نمی‌دهند.» معترضان ترکیه‌ای در استانبول، کنسولگری رژیم صهیونیستی را در واکنش به حمله به چادر‌های فلسطینیان به آتش کشیدند. شمار دیگری از معترضان نیز در نزدیکی کنسولگری امریکا تجمع برگزار کرده و بنر‌هایی به دست داشتند که روی آن عبارت «فلسطین را آزاد کنید» دیده می‌شد. معترضان شعار «مرگ بر اسرائیل و همدستش امریکا» را سر دادند. در آلمان، هزاران نفر با حضور در خیابان‌های شهر برلین علیه رژیم صهیونیستی شعار دادند و خواستار توقف فوری جنگ و کشتار مردم بی‌گناه فلسطین در شهر رفح و غزه شدند. هزاران نفر در شهر منچستر انگلیس نیز روز دوشنبه با برپایی تظاهراتی در محکومیت کشتار رفح خواستار اجرای حکم دیوان دادگستری بین‌المللی ضد اسرائیل و توقف فوری جنگ شدند. «صادق خان»، شهردار شهر لندن با محکوم کردن این حمله خواستار متوقف ساختن فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی شد. در کانادا هم صد‌ها نفر از مردم به خیابان‌ها آمدند و جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. بحرینی‌ها هم با برگزاری تظاهرات گسترده ضد تل‌آویو در بحرین کشتار رفح را محکوم کردند و خواستار لغو عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی شدند. صد‌ها اردنی هم دوشنبه شب در اعتراض به کشتار آوارگان فلسطینی در رفح در میدان مسجد «الکالوتی» در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در «امان» تحصن کردند. در مراکش نیز معترضان به شهادت رساندن ده‌ها فلسطینی را در بمباران اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه محکوم کردند.