فدراسیون پرحاشیه!

  [ شهروند ] در روزهای منتهی به شروع جام ملت‌های آسیا 2023 موضوع صدور مجوز واردات خودرو برای بازیکنان تیم ملی فوتبال به عنوان پاداش صعود به جام جهانی 2022 سر و صدای زیادی به پا کرد.
این مجوز در همان روزها توسط دیوان عدالت اداری لغو شد و این در حالی بود که خیلی از بازیکنان کارهای مربوط به واردات خودرو را انجام داده و هزینه‌های زیادی هم کرده بودند. اما مدتی بعد اتفاق مشابهی افتاد. این بار خبر رسید سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرده است که پرداخت پاداش فقط به مربیان و بازیکنان تیم ملی مجاز بوده و برای سایر عوامل اعم از مدیران فدراسیون‌ها ممنوع است. البته کمتر کسی فکر می کرد، منظور این نامه، رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر باشد و به نظر می‌رسید این موضوع مربوط به موفقیت احتمالی تیم ملی در بازی‌های جام ملت‌های آسیا 2023 باشد که مسابقاتش در آن برهه از زمان در حال برگزاری بود و در نهایت هم ایران با شکست مقابل قطر از راهیابی به فینال جا ماند.
اما ظاهرا موضوع صرفا به تورنمنت حاضر و تورنمنت‌های بعدی نبود. بلکه همانطور که گفته شد، شامل تورنمنت‌های قبلی هم می‌شد. این یعنی اگر افرادی به جز بازیکنان و مربیان تیم، پاداشی به خاطر موفقیت‌ها گرفته‌ بودند هم باید پاداش‌ها را پس می‌دادند!
بدین ترتیب اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که بابت برد تیم ملی مقابل ولز نفری 20 هزار دلار پاداش گرفته بودند باید این پاداش را برمی‌گرداندند. البته همان زمان هم که خبر تعلق گرفتن این پاداش به اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال منتشر شد، خبر آمد که مهدی تاج، به عنوان رییس فدراسیون فوتبال، این پاداش را نگرفته است و همان اول کار پاداش را پس داده است اما دیگر اعضای هیات رییسه وضعیت متفاوتی داشتند. آنطور که در آن زمان نوشته شد، تعدادی از اعضای هیات رییسه مثل مهدی تاج، منصور قنبرزاده، احمدرضا براتی و بهرام رضاییان از گرفتن این مبلغ خودداری کرده بودند اما در آن هنگام میرشاد ماجدی دیگر عضو هیات رییسه گفته بود این پاداش حق ماست! به جز ماجدی، مشخص نبود مهدی محمد نبی، طهمورث حیدری، احسان اصولی، محمدرضا ساکت و خداداد افشاریان هم پاداش خودشان را بازگردانده‌اند یا نه. البته در همان زمان اعلام شد ماجدی هم پاداش 20 هزار دلاری را بازگردانده است و اتفاقا ضرر زیادی هم از بابت تبدیل دوباره ریال به دلار متحمل شده بود.
حالا اما بعد از حدود یک سال، فارس نوشته است که چهار نفر از اعضای هیأت‌رییسه فدراسیون فوتبال پاداش‌ها را پس نداده‌اند. در این مورد نمی‌توان گمانه‌زنی بیشتری کرد و فدراسیون فوتبال باید شفاف اعلام کند که آیا تمامی اعضای هیأت رییسه این پول را به خزانه فدراسیون فوتبال بازگردانده‌اند یا خیر.