ویلموتس گیت یادمان هست آقای تاج!

نمایش درست بعد از پایان لیگ بیست و سوم آغاز شد، همان زمان که زمزمه‌های تکراری سقف بودجه و نظارت بر قرارداد‌ها و تلاش برای ممانعت از پرداختی‌های نجومی را بر سرزبان‌ها انداخت. دیگر کمتر کسی است که نداند تمام این شعار‌ها برای خالی نبودن عریضه است و ترفندی جهت گرم کردن سر مردم برای خالی‌کردن بیت‌المال. 
با وجود این گاهی برخی ادعا‌ها و اظهارنظر‌ها رسماً توهین به شعور مخاطب است، درست مثل آنچه تاج در نخستین نشست صیانت فوتبال برای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر به زبان آورده است. هرچند خود این نشست هم که با حضور رئیس و مسئولان فدراسیون و همچنین مقامات ذی‌ربط با موضوع بررسی روند مربوط به نقل و انتقالات باشگاهی، وضعیت واسطه‌های نقل و انتقالاتی و فعالیت‌های آنان و برنامه‌ریزی جهت نظارت دقیق بر بازار نقل و انتقالات برگزار شد، جای سؤال است و تجربه نشان داده نباید انتظار خروجی مثبتی از آن داشت، اما آنچه بعد از این جلسه نظر‌ها را به خود جلب کرد، تأکید رئیس فدراسیون به برخورد جدی با تخلفات مالی بود: «به صراحت اعلام می‌کنم که حتی هزار تومان تراکنش غیرسالم مالی هم در صورت اثبات در این باب تخلف قطعی بوده و قطعاً فدراسیون فوتبال هم حسب گزارش‌های دریافتی از مقامات ذی‌ربط برخورد جدی خواهد داشت.»
مسئله این نیست که او فصل گذشته تا چه اندازه در این مورد خاص موفق عمل کرده، حتی مسئله این نیست که او با تمام تأکید و ادعایی که داشت، صراحتاً از قانون سقف بودجه به دلیل عدم همکاری یک تیم خاص عقب‌نشینی کرد و پاپس کشید. مسئله این است که هنوز افکار عمومی ویلموتس‌گیت را فراموش نکرده، با شایعه رشوه ۲۰۰ سکه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال مواجه شده و درست در چنین شرایطی که همه مبهوت روشن شدن تکلیف آن ۲۰۰ سکه هستند و نمی‌دانند پرونده‌اش به سرانجام می‌رسد یا همانند داستان ویلموتس به دست فراموشی سپرده می‌شود، رئیس فدراسیون ادعای برخورد با هزار تومان تراکنش مالی غیرسالم را مطرح می‌کند!
به نظر می‌رسد تاج باید بعد از پروژه‌های ناکام و پرحرف و حدیثی، چون ویلموتس گیت که متخلفان آن همچنان آزادانه در فدراسیون بر سرکار هستند، یا قانون سقف بودجه که در عین ناباوری به سادگی هرچه تمام‌تر ملغی شد تا ضعف فدراسیون در مقابله با فساد مالی و ریخت‌وپاش‌ها را به رخ بکشد، اول برادری خود را ثابت و بعد از آن ادعا‌هایی این‌چنینی برای برخورد با متخلفان مالی را مطرح کند. تاج هنوز هم مقصر اصلی ویلموتس‌گیت است و پولی که از جیب ملت به جیب سرمربی بلژیکی روانه شد. مقصری که بار دیگر در رأس امور قرار گرفته و حالا ادعایی را مطرح می‌کند که قبولش کار چندان ساده‌ای نیست، آ‌ن هم درست چند روز بعد از آنکه شایعه اتهامی دیگر مطرح شد. 
هرچند که هنوز هیچ کس نمی‌داند تهمت رشوه ۲۰۰ سکه‌ای تا چه‌اندازه صحت دارد و تا چه حد شایعه است، اما همه می‌دانند که چه کسی پای ویلموتس را به ایران باز کرد. چه کسی با او قرارداد بست و چه کسی باعث یک ضرر مالی دهشتناک بابت حضور ناموفق او روی نیمکت تیم ملی به فوتبال ایران شد. مقصری که هرگز نه با او و نه با همدستانش برخورد نشد و حالا او خود وعده برخورد با متخلفان مالی را می‌دهد، بی‌آنکه نگاهی به گذشته و پشت سرش داشته باشد! اما با این پیشینه مشخص آیا می‌توان به صحبت‌های تاج برای برخوردی که وعده‌اش را می‌دهد، اعتماد کرد؟