چله نشینی در غم خادم جمهور


دقایقی تا شروع رسمی مراسم مانده است اما حرکت مشهدی ها از میدان بسیج به سمت حرم مطهر رضوی آغاز شده است. بعضی هم منتظرند مراسم شروع شود ، جوان‌ترها ایستاده‌اند و مسن‌ترها سایه‌ای پیدا کرده‌اند و نشسته‌اند. دختر بچه‌ای عکس‌های کوچک شهید رئیسی را به دیگران می‌دهد. تصاویر رئیس جمهور شهید در دستان مردم قدرشناس مشهد خودنمایی می‌کند. با چند نفرشان صحبت می کنم برای چه آمده‌اید؟! خانم میان‎سالی اشک در چشمانش جمع می‌شود و می‌گوید: چهلم آقای رئیسی است، کم کسی نبود آقای رئیسی. خانمی دیگر می‌گوید: خدمت کرد، کاش نفر بعد هم مثل او باشد. اعلام می‌شود مراسم از چهارراه دانش آغاز خواهد شد؛ همراه مردم به آن سمت حرکت می‎کنم. به چهارراه دانش که می‎رسیم مردم ایستاده‌اند.جمعیت هر لحظه بیشتر می‎شود اما خیابان بسته نیست و متأسفانه مسیر ویژه اتوبوس‌ها باز است و صدای مجری در میان دود و صدای اتوبوس‌ها و موتورها لحظه‌ای گم می‌شود و افراد مدام جا به جا می‌شوند تا با اتوبوس‌ها برخورد نکنند.
مشهدی‌های ولایتمدار، به پاس سر دست گرفتن عکس حاج قاسم در سازمان ملل، همه با هم عکس رئیس جمهور شهید را بالای دست بردند و فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند و مهرتأیید زدند بر سخنی که می‌گفت ما فراموش نکرده‌ایم و نمی بخشیم که سردار دل‌هایمان را از ما گرفتید و یاد رئیس‌جمهوری را پاس می‎داریم که همچون کلام حاج قاسم  شهید زندگی کرد و شهید شد. در میان زمزمه‌ها از انتخابات هم شنیده می‌شود از مناظره، از انتخاب اصلح و از مشارکت.



رئیسی دوست داشت صدای مردم را بشنود
سردار سلامی، فرمانده کل سپاه، در مراسم اربعین شهادت شهدای خدمت در حرم مطهر رضوی و صحن جامع رضوی با یاد نام شهدای خدمت گفت: نام مبارک این شهیدان والامقام را در طلیعه سخنم برای تجلیل از مقام معنوی این عزیزان می‎برم. وی درباره شهید رئیسی افزود: رئیس جمهوری که دوست داشت صدای مردم را بشنود، با مشکلات آنان عجین شود و با طبقات کم برخوردار جامعه یکدل باشد.
فرمانده کل سپاه ویژگی‌های دیگر شهیدان پرواز اردیبهشت را نیز برشمرد و ادامه داد: این یک استثناست که یک رئیس جمهور بیش از آن که در خانه خود باشد در خانه فقراست. هیچ جمعه‌ای را منزل نبود. چرا او محبوب آمد و محبوب‌تر دنیا را ترک کرد؟! فرمانده کل سپاه با بیان آیه‌ای از قرآن گفت: او با صداقت وارد میدان شد و با صداقت رفت و حتما دامنه‌های معنویت او فراتر از کلمات من است.
وی گفت: اما ابعاد سیاسی رئیس جمهور عزیز ما یک تجلی درخشانی است از رئیس جمهوری که در مکتب اسلام تعلیم یافته است. می گفتند وقتی ایشان رئیس جمهور شود پنجره‌های سیاسی ایران بسته می شود و ایران در جهان تنها خواهد شد. سیاست خارجی قفل می شود و چالش‌های اقتصادی سنگینی در انتظار ایران است. اثرات تحریم شدت خواهد گرفت. یارانه ها قطع خواهد شد. صادرات نفت به صفر میل می کند و دولت از مشکلات عقب می‌افتد و کرونا غلبه می‌یابد. اعتماد مردم فروخواهد پاشید و امید مردم به یأس تبدیل می شود. این شایعات را مدام منتشر می کردند.
سردار سلامی ادامه داد: از اتفاقات مهم دوران او این بود که در مسیری که رهبری بیان می کردند، قرار می‌گرفت. هم راستایی دولت با اندیشه‌ها و تدابیر رهبر انقلاب جریان قدرتمندی ساخت که آنچه تدبیر می شد در میدان عمل اجرا می شد و ملت نیز با این الگو همراه شدند چون می‌دانستند مردان این نظام برای حل مسائل شان تلاش می کنند و خود را به آب و آتش می‌زنند.

رئیسی و امیرعبداللهیان تصویر جدید از ایران ساختند
فرمانده کل سپاه با تجلیل از عملکرد شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان در عرصه سیاست خارجی افزود: او تصویری جدید از سیاست خارجی ایران ساخت. او می‌دانست آمریکا کوچک تر از همه جهان است و ایران کشوری پهناور است و می تواند از آرمان های خود دفاع کند.
فرمانده کل سپاه گفت: به عنوان خادم کوچک شما می‌گویم راه رئیسی باید با قوت ادامه یابد. یک نکته مهم، هر کسی صدای مرا می‌شنود توجه کند ما در آستانه یک رویداد بزرگ هستیم. دشمنان با دیدن آن تشییع ناامید شدند اما هفته گذشته میزان مشارکت مردم در انتخابات مطلوب نبود. دشمن به طمع افتاد و این گونه القا کرد آن‌هایی که شرکت نکرده اند از نظام روی برگردانده اند. این نظام و دستاوردهای آن محصول خون صدها هزار جوان برومند جامعه است. آن‌ها بیش از ما به خانواده علاقه مند بودند اما به همه آرزوهایشان پشت پا زدند به امید این که شما ملت عزیز پناه آن ها باشید ما در معرض یک قضاوت جهانی هستیم اگر پای صندوق نیایید دشمنان شاد می‌شوند. برای خانواده شهدا امید ایجاد کنید . این جهاد امروز ماست. نمی‌خواهیم دشمن شاد شویم. اگر در لحظه های تاریخی یک ملت درست عمل نکند مشکلاتی را پذیرا خواهد بود . ایران قوی ایرانی است که مردم متحد شوند. ما عزت می خواهیم. اگر عزت می خواهید جمعه دشمن را خانه نشین کنید. دشمن همیشه دچار اشتباه در محاسبه می شود. همه جا دشمن را شکست داده‌ایم این بار هم شکست می‌دهیم.
در این مراسم، سرپرست ریاست جمهوری، نماینده ولی فقیه در استان، تولیت آستان قدس رضوی و جمعی دیگر مسئولان حضور داشتند.