دیدار صمیمی اهالی قلم با تولیت آستان قدس رضوی

نشست صمیمی جمعی از نویسندگان کشور با حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی به مناسبت روز قلم در کتابخانه و موزه ملی ملک تهران برگزار شد.
به گزارش  مهر، نشست صمیمی جمعی از نویسندگان کشور با حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در کتابخانه و موزه ملی ملک تهران برگزار شد.
دعوت تولیت آستان قدس رضوی از اهالی هنر و رسانه، فرصتی بود تا برخی از هنرمندان به نمایندگی از جامعه هنری، نکاتی را در حوزه کاری خود مطرح و پیشنهادهایی را بیان کنند.



قلم، تعالی‌بخش حیات معنوی و روحانی
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در این نشست گفت: همان‌گونه که حیات مادی انسان از آب است، حیات معنوی، روحانی و بشری انسان با قلم استمرار می‌یابد، زیرا با قلم عاقل از جاهل شناخته می‌شود و از همین رو در آموزه‌های دینی ما نسبت به علم، عالم و ارزش علم‌آموزی آیات و روایات فراوانی گفته ‌شده است.
وی خطاب به حاضران در این جلسه گفت: نگاه ما به شما اهل فکر، قلم و اندیشه بسیار جدی است به همین منظور ما در آستان قدس رضوی پرداختن به مباحث فرهنگی را در دستور کار داریم که یکی از محورهای کار فرهنگی نویسندگی در ساحت‌های مختلف است و در این مجموعه مقدس به این امر مهم اهتمام جدی شده است.

رسالت اهل‌قلم در حوزه دین
وی افزود: باید فضاهایی ایجاد کرد که هرکس به این مکان مقدس مشرف شد، درس و الهام بگیرد و در راهی که امام برای هدایت بشر رفته است قدم بردارد، متاسفانه ما در این حوزه بسیار نقص داریم، هرچند کارهای بسیاری انجام ‌شده است اما کار انجام‌نشده نیز بیشتر است و نتوانستیم ائمه اطهار (ع) را آن‌گونه که شایسته است به جامعه معرفی کنیم.
وی اظهار کرد: دشمنان همواره در تلاش هستند مردم و به‌ویژه نسل جوان را نسبت به مقدسات بدبین کنند؛ این وظیفه شماست که در این حوزه قلم بزنید. ما در آستان قدس رضوی از شما نویسندگان حمایت می‌کنیم تا در حوزه امام رضا (ع) دست‌به‌قلم شده و کتاب بنویسید.
شایان‌ ذکر است، در این دیدار نویسندگانی ازجمله حجت‌الاسلام جواد محدثی، محمود پور وهاب، سید احمد میرزاده، سپیده خلیلی، راضیه تجار، مریم بصیری، سید سعید هاشمی، محمد میر کیانی،  علی‌محمد مؤدب، مصطفی رحماندوست، افسانه موسوی گرمارودی، مجید قیصری، مهدی غزلی، مصطفی خرامان، الهام امین و... حضور داشتند.