واردات خودرو آزاد شد؛ بازار متعادل می‌شود؟

 سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به اینکه طرح‌های مصوب در سفرهای استانی دولت سیزدهم عمدتا از اولویت‌های استان‌ها بودند، رئیس سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد نسبت به تامین منابع لازم برای تسریع در تکمیل آنها اقدامات لازم را انجام دهد.
محمد مخبر در جلسه صبح دیروز هیئت دولت با اشاره به اینکه طرح‌های مصوب در سفرهای استانی دولت سیزدهم عمدتا از اولویت‌های استان‌ها بودند، رئیس سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد نسبت به تامین منابع لازم برای تسریع در تکمیل آنها اقدامات لازم را انجام دهد.

کاهش 15 درصدی قطعی‌های ناشی از حوادث برق
همچنین علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، در این جلسه اظهار داشت: قطعی‌های ناشی از حوادث امسال 15 درصد نسبت به پارسال کاهش داشته است.

پرداخت ماهانه 40 همت یارانه نقدی و هزینه‌های حمایتی
داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، نیز درباره تامین و پرداخت ماهانه حدود 40 همت یارانه نقدی، کمک‌های معیشتی، یارانه دارو و برخی هزینه‌های حمایتی دیگر دولت بیان کرد: این منابع نیز از محل فروش بنزین، گاز طبیعی و سایر فراورده‌ها در داخل به دست می‌آید که عیناً به مردم بازگردانده می‌شود و دولت از این محل چیزی دریافت نمی‌کند.

سخنگوی دولت: واردات خودرو برای همه ایرانیان آزاد شد



اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه صبح دیروز هیأت وزیران، با حضور در جمع اهالی رسانه در حیاط دولت به سؤالات‌ خبرنگاران پاسخ دادند.
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، در جمع خبرنگاران گفت: واردات خودرو که پیش از این دولت برای ۴ یا ۵ سال ممنوع بود به‌تدریج، مطابق با یک برنامه‌ریزی، آزادسازی شد. ابتدا، واردات خودروهای برقی و هیبریدی و سپس، واردات خودروهای جدید و پس از آن نیز واردات خودروهای کارکرده در حوزه حمل‌و‌نقل عمومی انجام شد. همچنین تسهیلاتی در حوزه واردات آمبولانس و خودروهای راهداری
اختصاص یافت.
سخنگوی دولت تصریح کرد: با آیین‌نامه‌ای که اخیرا ابلاغ شده است، واردات خودرو به شرط اینکه مدل ۲۰۱۹ به بعد باشد و استانداردهای روز کشورهای اروپایی را اخذ کرده باشد برای همه ایرانیان آزاد شد.
 ارسال لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر به مجلس
سخنگوی دولت همچنین اظهار کرد: دولت به صورت علی‌الحساب مبلغی را برای بازنشستگان واریز کرد و لایحه‌ای در دولت به تصویب رسید که با قید دو فوریت تقدیم مجلس خواهد شد که در صورت موافقت مجلس، حداقل‌بگیران هم مشمول این قانون متناسب‌سازی شوند.

اسلامی: سه سایت پرتودهی مردادماه افتتاح می‌شوند
محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی، در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت گفت: ما در دولت سیزدهم اراده کرده‌ایم که فناوری هسته‌ای به زندگی مردم راه پیدا کند، لذا در حوزه سایت‌های پرتودهی فعالیت‌های خوبی را انجام داده‌ایم.
وی افزود: در این راستا، ما سه سایت پرتودهی را طی سه ماه اخیر راه‌اندازی کرده‌ایم و سایت‌های باقی‌مانده حداقل سه سایت هستند که در مردادماه افتتاحشان خواهیم کرد. اسلامی درخصوص تصاویر انفجار اخیر در نزدیکی کاشان گفت: موضوع اخیر در اصفهان ارتباطی به صنعت هسته‌ای نداشت و نزدیک سایت ما هم نبود و مواردی است که معمولا اتفاق می‌افتد و در گزارش‌ها نیز می‌آید.

لطیفی: آخرین آزمون استخدامی ۱۲ مرداد برگزار می‌شود
میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، درباره روند استخدام در دستگاه‌های اجرایی گفت: در دولت سیزدهم ۲۲ آزمون استخدامی برگزار کردیم و آخرین آزمون هم ۱۲ مردادماه برگزار خواهد شد.