صهیونیست‌ها را رها نمی‌کنیم

جوان آنلاین: به رغم تلاش‌های اسرائیل برای توقف عملیات حزب‌الله از سوی میانجی‌های خارجی، اما سیدحسن نصرالله بار دیگر خطاب به صهیونیست‌ها هشدار داد که مقاومت از تهدیدات دشمن در خصوص ورود به جنگ فراگیر در جبهه شمالی هراسی ندارد و اگر دست به ماجراجویی بزنند، جنوب لبنان را به گورستان تانک‌های اشغالگر تبدیل خواهد کرد.  در حالی که مقامات صهیونیستی ادعا کرده‌اند در صورت جنگ با حزب‌الله، لبنان را به «عصر حجر» برمی‌گردانند تا با این تهدیدات، نیرو‌های مقاومت را به توقف عملیات علیه شمال سرزمین‌های اشغالی وادار کنند، اما این تهدیدات نتیجه عکس داده و عزم حزب‌الله را برای مبارزه با دشمن مصمم‌تر کرده است. 
سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله سه‌شنبه شب در سخنرانی خود به مناسبت عاشورای حسینی درباره تحولات منطقه و به ویژه درگیری‌ها در جبهه شمالی توضیحاتی داد. به گزارش المیادین، نصرالله با اشاره به آنچه در غزه در جریان است، گفت: «ما به فلسطین، نوار غزه، کرانه باختری و ملت خود در لبنان که مورد تجاوز رژیم‌صهیونیستی از ۷۶سال پیش قرار گرفتند، یاری می‌رسانیم و از آن‌ها پشتیبانی می‌کنیم. آنچه مقاومت در هفتم اکتبر۲۰۲۳ انجام داد، حق کامل مقاومت است.» وی گفت: رژیم‌صهیونیستی برای اولین بار در تاریخ جعلی خود در بدترین وضعیت در همه زمینه‌ها به سر می‌برد و سران نظامی و سیاسی این رژیم به آن اذعان می‌کنند. دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: رژیم اسرائیل برای اولین بار اذعان کرد که دچار کمبود نظامی و فرمانده به علت کشته‌شدن در جبهه‌های نبرد است. برای اولین بار است که دشمن از کمبود تانک و ادوات نظامی در جبهه نوار غزه و جبهه نبرد شمال فلسطین اشغالی با حزب‌الله سخن می‌گوید. 
نصرالله: «همه تلاش‌های این رژیم برای پنهان‌کردن خسارات جانی و مادی خود، چه در نوار غزه، چه در کرانه باختری و چه در جنوب لبنان ظاهر شده است. تاکنون ۳ هزار نفر از نظامیان اسرائیلی دچار قطع عضو، ۶۵۰ نفر فلج، ۱۸۵ نفر دچار نابینایی کامل و چندین هزار نفر هم دچار آسیب‌های روحی شدید شده‌اند.»
دبیرکل حزب‌الله درباره هر گونه ماجراجویی صهیونیست‌ها در جنوب لبنان خطاب به سران این رژیم تأکید کرد: «اگر تانک‌های خود را به جنوب لبنان بیاورید و قصد تجاوز نظامی داشته باشید، بدانید که دیگر چیزی به عنوان کمبود تانک نخواهید داشت، زیرا اساساً تانکی برای شما باقی نخواهد ماند و همه آن‌ها در جنوب لبنان منهدم خواهد شد و این منطقه را گورستان تانک‌های دشمن خواهیم کرد.» 


 آمادگی حزب‌الله برای جنگ تمام‌عیار
نصرالله در ادامه با بیان اینکه مقاومت برای هر سناریویی آمادگی دارد، تأکید کرد: «اگر خواسته باشید به غیرنظامیان ما همچنان حمله کنید، بدانید که با موشک‌های خود به شهرک‌های صهیونیست‌نشین جدید شما که تاکنون مورد حمله قرار نگرفته‌اند، حمله خواهیم کرد. جبهه نبرد ما تا زمانی که تجاوزگری علیه نوار غزه ادامه دارد، متوقف نخواهد شد و تهدید به جنگ گسترده از ۱۰ماه پیش تاکنون، هراسی در ما ایجاد نمی‌کند.» دبیرکل حزب‌الله وضعیت درگیری‌ها در جبهه شمالی را تعیین‌کننده خواند و افزود: «با توجه به نتایج این نبرد که جبهه‌های مقاومت در آن پیروز خواهند شد، آینده اوضاع در جنوب لبنان مشخص خواهد شد. گزارش‌های منتشرشده مبنی بر توافق در مورد مرز‌های جنوبی نادرست است.» نصرالله تأکید کرد: «حزب‌الله در برابر ظلم صورت‌گرفته بر ضد ملت غزه سکوت نمی‌کند و همانگونه که
 امام حسین (ع) در ظهر عاشورا فریاد زد، حزب‌الله در برابر ذلت و خفت سکوت نخواهد کرد و همه کسانی که چنین تصوری دارند و از ما چنین درخواستی دارند، در اشتباه هستند.» 
حملات حزب‌الله به شمال سرزمین‌های اشغالی در ۱۰ ماه گذشته در حمایت از مردم غزه، صهیونیست‌ها را وحشت‌زده کرده است و سران تل‌آویو ابتکارعمل را در برابر نیرو‌های مقاومت از دست داده‌اند. 
بر اساس گزارش رسانه‌های عبری، تاکنون بیش از ۶ هزار موشک و راکت از سوی لبنان به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است و بیش از ۷۰ هزار نفر از شهرک‌نشینان خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و حاضر نیستند دوباره به این منطقه پرتنش بازگردند. نصرالله پیش‌تر به مقامات تل‌آویو هشدار داده بود که اگر دست از پا خطا کنند، ۲ میلیون شهرک‌نشین آواره خواهند شد. سران تل‌آویو در اندیشه اجرای عملیات در خاک لبنان هستند، اما از قدرت تسلیحاتی حزب‌الله هراس دارند که در ماه‌های اخیر از سلاح‌های جدید خود رونمایی کرده که صهیونیست‌ها را در بهت و حیرت فرو برده است. رهبران مقاومت لبنان هم بار‌ها گفته‌اند که فقط از بخش کوچکی از زرادخانه خود استفاده کرده‌اند و در صورت جنگ تمام‌عیار، دروازه‌های جهنم را به روی دشمن خواهند گشود. خود مقامات امنیتی اسرائیل هم اعتراف می‌کنند که در صورت وقوع درگیری جدید در جبهه شمالی، روزانه هزاران موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک خواهد شد و به همین دلیل از ورود به درگیری جدید واهمه دارند.   ضرب‌شست جدید حزب‌الله 
مقاومت اسلامی لبنان در پاسخ به کشتار اشغالگران در «ام‌توت» در جنوب که در آن سه کودک شهید شدند، بامداد چهارشنبه شهرک‌های «ساعر» و «گاشر هازیو» را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داد. به گزارش الجزیره، حزب‌الله در بیانیه‌ای تأکید کرد که این عملیات در حمایت از مردم ثابت‌قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت آن‌ها و در چارچوب پاسخ به حملات اشغالگران به روستا‌ها و خانه‌های امن جنوب و هدف قراردادن غیرنظامیان، به ویژه کشتار هولناک در شهرک ام التوت و شهادت سه کودک انجام شد. رسانه‌های عبری وقایع جبهه با لبنان را «شب ناآرام در شمال و غرب الجلیل» توصیف و اشاره کردند که آژیر‌های خطر در آن ساعت در نهاریا و اطراف آن به شکل غیرعادی به صدا درآمدند. این رسانه‌ها اذعان کردند که حزب‌الله رگبار موشکی شلیک و گنبد آهنین نیز موشک‌های خود را پرتاب کرد و گزارش داد که پژواک انفجار‌ها در شمال شنیده شد. 
کانال۱۲ عبری نوشت: بیش از ۶۰موشک از جنوب لبنان به سمت شمال اسرائیل را رصد کردیم. همچنین رسانه‌های عبری نوشتند: پس از حملات موشکی از لبنان، آتش‌سوزی در چندین منطقه در الجلیل رخ داد. روزنامه یدیعوت آحارونوت هم نوشت: حزب‌الله شهرک‌هایی را که هنوز تخلیه نشده بودند، هدف قرار داد. ساکنان شمال خشم خود را از بمباران غیرعادی که از شامگاه دیروز از سوی حزب‌الله انجام شده است، ابراز کردند.