علی کریمی: زندگی نرمالم را  از دست دادم!

جوان آنلاین: علی کریمی، فوتبالیست سابق که در جریان آشوب‌های ۱۴۰۱ در ایران، ضمن همکاری با اپوزیسیون وابسته به دولت‌های غربی، ژست لیدری سیاسی اپوزیسیون را گرفت، حالا با حسرت از زندگی نرمالی می‌گوید که از دست داده است و با عصبانیت ناسزا‌های براندازان به خودش را بیان می‌کند. 
مجری از او می‌پرسد که دلیل توهین‌ها به او وکالت دادن به رضا پهلوی بوده است و در واقع مجری اذعان می‌کند که آن وحدت ظاهری و جمع شدن پشت رضا پهلوی باعث فحاشی دیگر براندازان می‌شود! کریمی البته آن وحدت را لازم توصیف می‌کند، اما می‌گوید «در ادامه مسیر حس کردم برخی‌ها دنبال منافع خودشان هستند و ترجیح دادم انفرادی ادامه بدهم. کما اینکه وقتی من شروع کردم هیچ کدوم این‌ها نبودند، اما در این اتفاقات و اعتراضات توانستند نامی برای خودشان دست و پا کنند.»
پس از آنکه مجری می‌گوید اینجا کسانی با انتقاد به تو می‌گویند تو سواد نداری و از سیاست مطلع نیستی، به سیاق همیشه و حتی همان زمان فوتبال بازی کردنش که با کوچک‌ترین انتقاد عصبانی می‌شد، عصبی می‌شود و می‌گوید: «به من می‌گویند بی‌سواد و کسی که فهم سیاسی ندارم؛ باشه شما خوبید! ولی رزومه آدم‌ها نشانه خیلی چیزهاست. ما نشستیم بیرون، حالا من به جون شما بیفتم و شما به جون دیگری و... این‌ها همه بازی است. همین آدم‌هایی که دارند صحبت مبارزه با جمهوری اسلامی می‌کنند، همه خودشان را در جایگاه رهبری می‌بینند و برای خودشان خیلی پست‌ها را در نظر گرفته‌اند. حالا این کسانی که دارند کاسه داغ‌تر از آش می‌شوند، اگر شما واقعاً جایگاه و طرفداری دارید، از چی باید بترسید؟»
او البته اذعان دارد که وکالت به رضا پهلوی اشتباه بوده و می‌گوید که «همه اشتباه می‌کنند، منم اشتباه کردم.» و بعد از هزینه‌ای می‌گوید که به خاطر مبارزه با جمهوری اسلامی داده است: «منی که در حد خودم می‌تونستم نرمال زندگی بکنم، هم خودم و هم خانواده‌ام. همه را از دست دادم.»
علی کریمی که پیش از این هم از جانب مصی علی‌نژاد لقب «نخودی» را گرفته بود، روشن هم بود با توجه به سطح فهم و سواد سیاسی او کسی در خارج کشور او را حساب نمی‌کند و صرفاً تا وقتی به او نیاز داشتند، بادش کردند تا برایشان کار کند.