اخبار کوتاه


حزب‌الله قوی‌ترین مدافع لبنان است
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به جوانان عزیز جبهه مقاومت با تجلیل از شخصیت جناب «سیّدهاشم صفی‌الدین» رضوان‌الله‌علیه رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تأکید کردند: امروز هم حزب‌الله قوی‌ترین مدافع لبنان و مستحکم‌ترین سپر در برابر طمع ورزی رژیم صهیونی است که از دیرباز تجزیه‌ی لبنان را هدف گرفته بوده است. متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
جوانان عزیز جبهه ی مقاومت
سید مجاهد رشید و فداکار، جناب سید هاشم صفی الدین رضوان الله علیه به صف شهیدان مقاومت پیوست و ستاره‌ی درخشان دیگری، آسمان جهاد در راه قدس شریف را مزین کرد. او از برجسته‌ترین شخصیت‌های بزرگ حزب‌الله و یار و همراه همیشگی جناب سید حسن نصرالله بود. حزب‌الله با تدبیر و شجاعت رهبرانی چون او بود که باز هم توانست لبنان را از خطر تجزیه و فروپاشی مصون دارد و تهدید رژیم غاصب را که ارتش شقی و ظالم آن، گاه تا بیروت را لگد مال میکرد خنثی سازد. شهامت و فداکاری او و دیگر فرماندهان و مجاهدان محور نصرالله بود که خطر غصب و اشغال جنوب لیطانی و صور و دیگر شهرهای آن ناحیه و انضمام آن به فلسطین مغصوب و اشغال شده را از سر لبنان رفع کرد و جان و مال و آبروی ارزشمند حزب‌الله را در راه حفظ تمامیت ارضی آن کشور به میدان آورد، و رژیم صهیونی متجاوز و جنایتکار را ناکام گذاشت.



امروز رهبرانی چون نصرالله و صفی الدین به ظاهر در این نشئه حضور ندارند ولی روح و رهبری آنان در میدان حاضر است و از لبنان و مردم بی دفاع آن دفاع میکند. امروز هم حزب‌الله قوی‌ترین مدافع لبنان و مستحکم‌ترین سپر در برابر طمع ورزی رژیم صهیونی است که از دیرباز تجزیه‌ی لبنان را هدف گرفته بوده است. دشمن کوشش میکند نقش فداکارانه‌ی حزب‌الله برای لبنان را انکار کند. دلسوزان لبنان نگذارند این سخن باطل از حنجره‌ی آنان شنیده شود. حزب‌الله زنده و روینده است و نقش تاریخی خود را ایفاء میکند. جمهوری اسلامی نیز مانند همیشه به مجاهدان قدس و مقاومت کنندگان در برابر اشغالگری باند جنایتکار غاصب فلسطین کمک خواهد کرد باذن الله. اینجانب شهادت سید عزیزمان جناب صفی الدین را به خانواده ی گرامی و بستگان و همرزمانش در همه ی جبهه ی مقاومت تبریک و تسلیت عرض میکنم.
و السلام علی عباد الله الصالحین
سیّدعلی خامنه‌ای
3/8/1403

رهبر انقلاب دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان کرمانشاه تاکید کردند:
در کارهای فرهنگی و هنری، میزان تاثیرگذاری بر جوانان مهم است
گروه سیاسی: متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست اندرکاران برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۹ هزار و ۸۰۰ شهید استان کرمانشاه که در تاریخ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ برگزار شده بود، اخیرا در محل برگزاری همایش در کرمانشاه منتشر شد.
به گزارش «تجارت»، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، کرمانشاه را محل اجتماع و همزیستی نجیبانه اقوام و مذاهب گوناگون و مردم آن را مرزداران صادق و صمیمی ایران خواندند و با تجلیل از آیت الله اشرفی اصفهانی امام جمعه شهید کرمانشاه،گفتند: مردم و جوانان کرمانشاه به تعبیر رایج خودشان واقعاً پهلوان و آماده دفاع و سینه سپر کردن برای کشور هستند و این ویژگی خود را در مقاطع مختلف از جمله در دفاع مقدس و ایستادگی مقابل تجاوز دشمن بعثی و همچنین قبل از آن در مقابله بهنگام با تجزیه‌طلبان خائن نشان داده‌اند. ایشان با طرح این سؤال که وظیفه امروز ما در قبال میراث و یاد شهیدان و فداکاری و جانبازی آنان چیست، گفتند: نیاز امروز کشور به روح پیام و نحوه زیست مومنانه آن جوانان مخلص کمتر از زمان جنگ نیست چرا که جنگ آن روز جنگی سخت‌افزاری و نمایان بود اما جنگ امروز جنگ ترکیبی است. رهبر انقلاب با اشاره به پیچیده شدن توطئه‌های دشمن که ترکیبی از جنبه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای ضربه زدن به ایران است، افزودند: آنها امروز برای مقابله با جمهوری اسلامی هم از سلاح آتشین و هم از عملیات روانی و سلاح فرهنگ استفاده می‌کنند البته امروز بی‌تردید صد برابر از زمان جنگ تحمیلی قوی‌تر شده‌ایم و توانایی‌های کشور قابل مقایسه با آن زمان نیست اما صِرف حضور در میدان نظامی و پیشرفت‌های خوب در این زمینه کافی نیست بلکه باید بر روی دلها و فکرها و زبان ها و جهت گیری ها نیز کار مؤثر انجام داد.

جزئیات سوءقصد به جان امام جمعه کازرون
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صباحی، امام جمعه کازرون ظهر دیروز جمعه چهارم آبان مورد سوءقصد
قرار گرفت. فرماندار کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این مطلب گفت: بعد از اقامه نماز جمعه یک نفر ضارب امام جمعه را مورد هدف قرار داده و حال ایشان در حال حاضر وخیم گزارش شده است. وی افزود: اقدامات درمانی در حال انجام است.
محمدعلی بخرد تصریح کرد: فرد ضارب، بلافاصله بعد از اینکه امام جمعه را مورد هدف قرار داد خودزنی کرد. وی در پایان یادآور شد: آخرین اخبار درباره وضعیت حجت‌الاسلام و المسلمین محمد صباحی و انگیزه ضارب متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.
در ادامه عنوان شد، بر اساس بررسی‌های بعمل آمده از سوی دستگاه امنیتی، حادثه امروز در کازرون اقدام تروریستی نبوده و ضارب با انگیزه شخصی و بدلیل اختلاف اقدام به قتل حجت الاسلام صباحی امام جمعه کازرون کرده است.