رئیس کمیسیون عمران مجلس: کیفیت نامطلوب مصالح ساختمانی طرحهای عمرانی را مستهلک می‌کند

رئیس کمیسیون عمران مجلس از فرصت یک ماهه کمیسیون عمران به دستگاه‌های مرتبط برای تدوین برنامه اجرائی کیفیت مصالح ساختمانی خبر داد.
محمدرضا رضایی کوچی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص لزوم ارتقاء کیفیت مصالح ساختمانی، اظهار داشت: با کمبود پول و اعتبار هزینه‌های زیادی برای جاده سازی می‌کنیم، ولی به سطح پایین کیفیت مصالح در کشور این ساخت و سازها دوام لازم را ندارند و آسفالت‌ها موج پیدا می‌کنند.
رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه این موضوع را در کمیسیون عمران دنبال می‌کنیم و به دنبال آن هستیم که کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی را ارتقاء دهیم، بیان کرد: چند موضوع از جمله کیفیت مصالح باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد وظیفه دارد بر کیفیت مصالح نظارت کند، افزود: در برخی جاها وزن آجر 3 کیلوگرم و در جاهای دیگر وزن آجر 5 کیلوگرم است که نشان می‌دهد، نظارتی وجود ندارد.


نماینده جهرم در مجلس متذکر شد: با توجه که کیفیت مصالح در کشور سطح پایینی دارد و نظارت‌ها ضعیف است و دستگاه‌ها به خوبی تفکیک وظایف را انجام نمی‌دهند شرایط به گونه‌ای شده است که با وجود هزینه‌های فراوان در ‌پروژه‌های عمرانی، این ساخت و سازها در یک زمان کوتاه مستهلک می‌شوند و کارایی لازم را ندارند.
رضایی کوچی با بیان اینکه در ماده 60 قانون برنامه ششم دستگاه‌ها برای بهبود کیفیت مصالح و اجرای پروژه‌های عمرانی مکلف شده‌اند، ادامه داد: مسئولان سازمان استاندارد، مرکز تحقیقات وزارت راه و آزمایشگاه مکانیکی خاک به کمیسیون دعوت عمران دعوت شدند و یک ماه فرصت دارند تا برنامه اجرائی خود برای ارتقاء کیفیت مصالح را ارائه کنند که امیدواریم با انجام این امور شاهد ارتقاء کیفیت ساخت و سازها باشیم.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر نفت: توتال کار خود را در پارس جنوبی آغاز کرده است رئیس جمهور در دیدار فرماندهان ارشد ارتش: بزرگترین سرمایه ارتش، ایمان و اعتماد عمومی و عدم وابستگی به جریان‌های سیاسی است تظاهرات ضد امریکایی ملت ایران در روز ملی مبارزه با استکبار سعد حریری به دستور مستقیم عربستان در ریاض اعلام استعفا کرد معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد: 95درصد جوایز کیفیت کشور، تندیس فروشی است! کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل: میانمار باید به مسلمانان روهینگیا حق شهروندی اعطا کند در واکنش به خالی ماندن پست‌های دولتی؛ ترامپ: مهم این است که من هستم ! بازی جدید آل سعود با حریری توضیحات معاون کنسولی وزارت امور خارجه در مورد علت باز نشدن مرز خسروی ازسوی مقامات عراقی رئیس اداره محیط زیست شهر تهران: تهران گنجایش صنایع آلاینده جدید را ندارد یک روزنامه ایتالیایی: عربستان در یمن شکست خورده است رئیس کمیسیون عمران مجلس: کیفیت نامطلوب مصالح ساختمانی طرحهای عمرانی را مستهلک می‌کند جان باختن 4 زائر پاکستانی در مرز با ایران رئیس جمهور در دیدار فرماندهان ارشد ارتش: بزرگترین سرمایه ارتش، ایمان و اعتماد عمومی و عدم وابستگی به جریان‌های سیاسی است رئیس جمهور در دیدار فرماندهان ارشد ارتش: بزرگترین سرمایه ارتش، ایمان و اعتماد عمومی و عدم وابستگی به جریان‌های سیاسی است رئیس جمهور در دیدار فرماندهان ارشد ارتش: بزرگترین سرمایه ارتش، ایمان و اعتماد عمومی و عدم وابستگی به جریان‌های سیاسی است رئیس جمهور در دیدار فرماندهان ارشد ارتش: بزرگترین سرمایه ارتش، ایمان و اعتماد عمومی و عدم وابستگی به جریان‌های سیاسی است رئیس جمهور در دیدار فرماندهان ارشد ارتش: بزرگترین سرمایه ارتش، ایمان و اعتماد عمومی و عدم وابستگی به جریان‌های سیاسی است