کاتالیزور خودرو را تعویض نکنید !!!


چکیده : دیگر نیاز به تعویض کاتالیزور خودرو نیست، چرا که با استفاده از دستگاه کاتالیزور شور می توان تمامی مشکلات کاتالیست را از بین برد.

کاتالیزور یا همان کاتالیست یکی از قطعات مصرفی تمامی خودرو ها است و باید بعد از چند سال تعویض شود، چرا که عملکرد و کیفیت خود را از دست داده و توانایی پاکسازی گاز های تولید شده ناشی از فرآیند احتراق را ندارد، اما از آنجایی که قیمت این قطعه نسبتا گران است شاید تعویض آن برای همه افراد کار ساده ای نباشد، به همین خاطر مهندسان در کشور ما دستگاهی تولید کرده اند که توانایی شستشو کامل کاتالیست خودرو را دارد، در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. 

کاتالیزور چیست؟ 

کاتالیزور یکی از قطعات اصلی سیستم اگزوز خودرو است که وظیفه پاکسازی گازهای تولید شده در موتور خودرو و از بین بردن سمیت این گاز ها می باشد. این قطعه از عناصر مختلفی تشکیل شده است بنابراین پس از مدتی دچار گرفتگی شده و کیفیت خود را از دست می دهد. همانطور که می دانید خاک کاتالیزور قیمت بالایی دارد و دلیل آن هم وجود عناصر گران قیمت از جمله طلا درون کاتالیست است، بنابراین در زمان خراب شدن کاتالیزور تعویض آن هزینه های سنگینی به دنبال دارد. 

شستشو کاتالیزور خودرو 

شستشو کاتالیزور یکی از روش های مناسب برای از بین بردن آلودگی ها و گرفتگی های کاتالیست می باشد، اما در سال های گذشته این کار به دلیل نبودن امکانات و دستگاه مناسب برای شستشو پیشنهاد نمی شد، به همین خاطر اکثر افراد اقدام به برداشتن کاتالیزور خودرو می کردند، که این کار های مشکلات فنی زیادی برای خودرو به دنبال دارد، اما به تازگی دستگاهی جدید و کاربردی با محلول های شوینده بسیار قوی تولید شده است که توانایی پاکسازی کامل کاتالیزور خودرو را دارد. محلول های شوینده دستگاه کاتالیزور شور در آزمایشگاه های شیمی تولید شده است و تنها محلول مناسب برای از بین بردن آلودگی ها و کثیفی های کاتالیست می باشد. 

کاربرد دستگاه کاتالیست شور 

همانطور که گفته شد، کاتالیست یکی از قطعات مصرفی خودرو می باشد که پس از چند سال نیاز به تعویض دارد، اما با استفاده از دستگاه کاتالیزور شور می توان به جای تعویض این قطعه، آن را شستشو داد تا مثل روز اول کار کند. شستشو کاتالیزور توسط این دستگاه با استفاده از محلول های شستشو شیمیایی کاملا پیچیده ای انجام می شود که بالاترین بازدهی را داشته باشد، به همین خاطر است که تنها روش شستشو این قطعه استفاده از دستگاه و محلول مخصوص می باشد. 

 

چه مواقعی میتوان از دستگاه کاتالیزور شور استفاده کرد؟ 

هر زمانی که تمایل داشته باشید می توانید از این دستگاه استفاده کنید و توصیه می شود پس از چند سال کار کردن خودرو و زمانی که متوجه گرفتگی اگزوز شدید، بهتر است برای از بین بردن مشکل از این دستگاه استفاده نمایید. 

گرفتگی اگزوز و کاتالیست در طول زمان برای اکثر خودرو ها رخ می دهد و دلیل اصلی آن هم فرسوده شدن اگزوز و کاتالیست و همچنین وجود آلودگی های سوخت و هوا می باشد، در این مواقع استفاده از این دستگاه بسیار پیشنهاد می شود چرا که با کمترین هزینه کاتالیست خودرو به صورت کامل پاکسازی شده و عملکرد آن به حالت اولیه برمیگردد. در ادامه علائم گرفتگی اگزوز ماشین عنوان شده است: 

برخی علائم و نشانه های گرفتگی اگزوز و کاتالیزور عبارت اند از: 

·            افت شتاب ماشین 

·            تغییر صدای اگزوز 

·            افزایش مصرف سوخت

·            مشکلات موتوری 

·            عدم توانایی در مسیر های سربالایی 

·            بوی نامطبوع اگزوز 

·            و … 

این مورد تنها برخی از نشانه های گرفتگی اگزوز ماشین می باشد که در صورت مشاهده این علائم می توانید به سادگی و با استفاده از دستگاه کاتالیزور شور، تمامی این مشکلات را به راحتی از بین برد. همچنین در صفحه علائم خرابی اگزوز سایر نشانه ها عنوان شده است که می توانید مشاهده کنید. 

 

تست گرفتگی اگزوز ماشین 

قبل از استفاده از دستگاه کاتالیزور شور باید از گرفتگی اگزوز و کاتالیست مطمئن باشید و این روش ها به سادگی امکان پذیر می باشد، در ادامه ساده ترین روش های تست گرفتگی کاتالیست را توضیح داده ایم: 

استفاده از کاغذ 

یک تکه کاغذ را بردارید و مقابل اگزوز خودرو قرار دهید، پرتاب گاز اگزوز باید به قدری باشد که کاغذ به طور کامل تکان خورده و به عقب پرتاب شود، بنابراین اگر با انجام این آزمایش متوجه ضعیف بودن پرتاب گاز اگزوز شوید، نشانه از گرفتگی اگزوز می باشد. 

گوش دادن به صدای اگزوز 

صدای اگزوز نباید خیلی خفه و بدون صدا باشد، بنابراین اگر اگزوز خودرو شما صدای کافی ندارد، خبر از گرفتگی اگزوز می باشد. 

استفاده از دستگاه دیاگ 

یکی از روش های مناسب برای تست گرفتگی اگزوز، استفاده از دستگاه دیاگ می باشد، با استفاده از دستگاه دیاگ می توان تمامی خطا های مربوط به اگزوز را مشاهده کرد و اگر مشکلی در این سیستم وجود داشته باشد، می توان از دستگاه کاتالیزور شور استفاده کرد. 

 

خرید و مشاهده دستگاه کاتالیزور شور خودرو 

اتحاد ماشین ایرانیان یک کارگاهی تخصصی تولید کننده انواع دستگاه های رادیاتور شور و کاتالیزور شور می باشد که دستگاه های تولید شده توسط این شرکت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. کاتالیزور شور مدل ML500 یکی از بهترین و با کیفیت ترین و همچنین موثرترین دستگاه کاتالیزور شور در ایران است که در پاکسازی آلودگی ها بسیار موثر می باشد. 

بنابراین اگر مکانیک هستید وجود این دستگاه در تعمیرگاه شما لازم و ضروری می باشد. این دستگاه هم اکنون با قیمت مناسب و شرایط اقساط در فروشگاه تجهیزات تعمیرگاهی یگانه صنعت تهران موجود است که می توانید اقدام به خرید این محصول نمایید. برای خرید، استعلام قیمت و مشاهده دستگاه کاتالیزور شور می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید: 

https://yeganehsanat.com/product/katalist-ml500/

جمع بندی 

دستگاه کاتالیزور شور یکی از تجهیزات بسیار تخصصی و کاربردی برای مکانیکی ها و تعمیرگاه ها می باشد که به تازگی وارد بازار شده است، در واقع می توان گفت که این دستگاه موثر ترین و مناسب ترین دستگاهی است که برای شستشو کاتالیزور خودرو استفاده می شود و با شستشو این قطعه دیگر نیازی به تعویض کاتالیزور خودرو نیست و می توان از هزینه های سنگین این کار جلوگیری کرد. 

برچسب ها : دستگاه کاتالیزور شور,کاتالیست شور,گرفتگی کاتالیزور,گرفتگی اگزوز