طلا و نقره چگونه استخراج می شوند؟


"افرادی که کلاه های ایمن و سختی دارند" که زیرزمینی کار می کنند چیزی است که اغلب هنگام فکر کردن به نحوه استخراج طلا و نقره به ذهن می رسد. با این حال استخراج سنگ معدن تنها یک مرحله از یک فرآیند طولانی و پیچیده استخراج فلزات گرانبها است. طلا و نقره به عنوان زیورآلات به شکل انگشتر، دستبند، گردنبند و ... و یا به عنوان سرمایه گذاری به شکل شمش در می آیند.

چرخه حیات یک معدن طلا

مدتها قبل از استخراج طلا، اکتشاف و توسعه قابل توجهی باید انجام شود، هم برای تعیین، تا حد امکان دقیق، اندازه ذخایر معدنی، و هم نحوه استخراج و فرآوری سنگ معدن به طور موثر، ایمن و مسئولانه. معمولاً بین 10 تا 20 سال پس از کشف یک کانسار طول می کشد تا معدن طلا آماده تولید موادی باشد که می تواند به شمش تبدیل شود.

اکتشاف معدن طلا: 1 تا 10 سال

اکتشاف معدن طلا چالش برانگیز و پیچیده است. این امر مستلزم زمان، منابع مالی و تخصص قابل توجهی در بسیاری از رشته ها است - به عنوان مثال جغرافیا، زمین شناسی، شیمی و مهندسی.

احتمال کشفی که منجر به توسعه یک معدن شود بسیار کم است - کمتر از 0.1٪ از سایت های مورد نظر منجر به یک معدن مولد می شود. و تنها 10 درصد از ذخایر طلای جهانی حاوی طلای کافی برای توجیه توسعه بیشتر است.

توسعه معدن طلا: 1 تا 5 سال

توسعه معدن طلا مرحله بعدی فرآیند استخراج طلا است. این شامل برنامه ریزی و ساخت معدن و زیرساخت های مرتبط است. شرکت های معدنی قبل از شروع ساخت باید مجوزها و مجوزهای مناسب را دریافت کنند. این معمولاً چندین سال طول می کشد، اگرچه بسته به مکان بسیار متفاوت است.

ساخت و ساز ممکن است به خود معدن محدود نشود. علاوه بر ظرفیت پردازش بالقوه، شرکت‌های معدنی اغلب زیرساخت‌ها و امکانات محلی را برای حمایت از نیازهای لجستیکی و عملیاتی و همچنین رفاه کارکنان و جامعه ایجاد می‌کنند. این توسعه حمایت طولانی مدت زیادی را برای جوامع محلی فراهم می کند و یکی از راه های اولیه کلیدی طلا برای حمایت از توسعه اجتماعی-اقتصادی گسترده تر است.

عملیات استخراج طلا: 10 تا 30 سال

مرحله عملیات استخراج طلا نشان دهنده عمر تولیدی یک معدن طلا است که طی آن سنگ معدن استخراج و به طلا تبدیل می شود. فرآوری طلا شامل تبدیل سنگ و سنگ معدن به یک آلیاژ فلزی با خلوص قابل توجه – معروف به دوره – است که معمولاً بین 60 تا 90 درصد طلا دارد.

در طول عمر آن، تعدادی از عوامل – مانند قیمت طلا یا هزینه‌های ورودی – بر روی مناطقی از کانی که برای استخراج سودآور (اقتصادی) تلقی می‌شوند، تأثیر می‌گذارند. در زمان قیمت‌های بالاتر، استخراج سنگ معدنی با عیار پایین سودآور خواهد بود زیرا قیمت بالاتر، هزینه‌های افزایش یافته استخراج و آسیاب حجم‌های بیشتر را جبران می‌کند. زمانی که قیمت پایین تر باشد یا هزینه ها افزایش یابد، استخراج و فرآوری سنگ های معدنی با عیار بالاتر ممکن است سودآور باشد. با تغییر شرایط بازار، آشکار شدن اطلاعات فنی جدید، و در نظر گرفتن پیشرفت‌های فرآیندی و فناوری، طرح‌های معدن مرتباً مجدداً ارزیابی می‌شوند.

بسته شدن و از کار انداختن معدن طلا: 1 تا 5 سال

پس از اینکه یک معدن فعالیت خود را متوقف کرد، احتمالاً به این دلیل که بدنه سنگ معدن تمام شده یا ذخایر باقیمانده برای معدن بی‌سود (غیراقتصادی) می‌شود، کار بر روی از کار انداختن، برچیدن و بازسازی زمینی که در آن قرار داشت متمرکز می‌شود.

تعطیلی معدن طلا یک کار پیچیده است. همچنین یک شرکت معدنی ملزم به نظارت بر سایت معدن مدت طولانی پس از بسته شدن معدن خواهد بود.

شرکت‌های استخراج طلا مدت‌ها پس از بسته شدن و برچیده شدن یک معدن مسئولیت مدیریت یک سایت را بر عهده می‌گیرند - معمولاً برای مدت پنج تا ده سال یا بیشتر. در طول این مدت، زمین بازسازی خواهد شد - پاکسازی و پوشش گیاهی - و شرکت معدن تلاش خواهد کرد تا از احیای زمین معدن و بازگشت به ثبات محیطی طولانی مدت اطمینان حاصل کند.

کجا و چگونه نقره امروز استخراج می شود

یکی از با ارزش ترین عناصر فلزی در جهان، نقره برای هزاران سال است که به دلیل زیبایی و مفید بودن ارزش دارد. اعتقاد بر این است که استخراج نقره در حدود 2500 سال قبل از میلاد آغاز شد. نقره از نظر فراوانی طبیعی در رتبه 66 در میان عناصر موجود در پوسته زمین قرار دارد. برای استخراج فلز گرانبها، نقره باید از ذخایر عمیق استخراج شود، به سطح آورده شود و قبل از اینکه بتواند در بازار معامله شود، پردازش شود.

چگونه نقره را استخراج کنیم؟

نقره معمولاً از طریق فرآیندی استخراج می‌شود که از گرانش برای شکستن و استخراج سنگ معدن از ذخایر بزرگ استفاده می‌کند. روش دقیق حذف سنگ معدن مورد استفاده با توجه به ویژگی های فیزیکی سنگ اطراف فلز و همچنین شکل منحصر به فرد کانسار متفاوت است.

رسوبات غالباً بلند و استوانه ای هستند و به همین دلیل به آنها رگه می گویند. سنگ معدن نقره می تواند قوی باشد و از قطعات جامد تشکیل شده باشد، اما همچنین می تواند به شکل پولک در ذخایر قابل توجهی از ماسه، شن و سایر مواد معدنی یافت شود.

نقره اغلب در کنار طلا استخراج می شود که با هم به شکل آلیاژی به نام الکتروم در می آیند. عناصر دیگری که به طور منظم با نقره استخراج می شوند عبارتند از: آرژانتیت، پیرارژیریت، و سرارژیریت، که مورد دوم گاهی اوقات به عنوان نقره شاخ شناخته می شود. نقره در کنار سنگ معدن سرب، مس و روی نیز وجود دارد، به همین دلیل است که نزدیک به 50 درصد نقره استخراج شده امروزی هنگام فرآوری انواع دیگر سنگ معدن به دست می آید. نقرا با استفاده از یک فرآیند شیمیایی به نام ذوب از این سنگ جدا می شود.

برای شروع یک معدن نقره جدید، یک سیستم متقاطع چند لایه ساخته شده است. هر برش به یک محور مرکزی متصل می شود اما برای جلوگیری از فروریختن در یک فاصله عمودی امن نگه داشته می شود. دهانه هایی به نام رایز برای اتصال هر سطح حفر می شوند. این دهانه ها بدنه سنگ معدن را به بلوک تقسیم می کنند. در این مرحله معدن نقره آماده آغاز استخراج است نقره های استخراج شده در نهایت به شکل قرص یا شمش نقره در می آیند.

نقره از کجا استخراج می شود؟

پرو، لهستان، نروژ، کانادا و ایالات متحده رهبران جهان در استخراج نقره هستند و مکزیک به عنوان کشوری با بیشترین تولید سالانه فعالیت می کند. قدیمی ترین معادن نقره هنوز در پرو و ​​نروژ واقع شده اند. نقرا نیز در بولیوی استخراج می شود. در اروپا، تقریباً تمام نقره استخراج شده به شکل سنگ معدن سولفید سرب، که به نام گالن نیز شناخته می شود، استخراج می شود. در زیر کوئینزلند استرالیا، معدن کانینگتون یکی از بزرگترین معدن های جهان از نظر ذخایر است. بیشتر معادن ایالات متحده عمدتاً برای روی، سرب و مس حفاری می کنند.

پیشرفت در استخراج یکی از اجزای مهم اخبار بازار نقره است. هزینه های معدن، ایمنی کارکنان، اکتساب ها و اکتشافات سپرده جدید، همگی بر ارزش گذاری در بازار نقره تاثیر دارند. در حالی که بخش معدن ممکن است اخبار صفحه اول روزنامه محلی شما نباشد، سرمایه گذاران و صاحبان صنعت توجه بسیار زیادی دارند، زیرا تغییرات به ظاهر ظریف می تواند تأثیر عمیقی بر قیمت ها داشته باشد.