حقایق جالبی که پیش از سفر به دبی باید بدانید


دبی را عروس خلیج فارس و شهر «ترین‌ها» می‌نامند زیرا همه چیز در این شهر در برترین سطح خود قرار دارد. از برج‌هایی که لقب بلندترین برج‌های آسیا را در اختیار دارند تا در اختیار داشتن بزرگ‌ترین مراکز خرید و لوکس‌ترین هتل‌ها مانند هتل اینترکنتیننتال فستیوال سیتی دبی که سفر به این شهر را به یادماندنی می‌کنند. اگر شما هم قصد سفر به دبی و گردش در ثروتمندترین شهر امارات را دارید، با این مطلب همراه باشید تا با حقایقی جالب در مورد این شهر آشنا شوید.

دبی شهر طلا

به جز القاب گفته شده، دبی را شهر طلا هم می‌نامند. این موضوع چند دلیل مختلف دارد که یکی از آن‌ها وجود بازارهای متعدد و متنوع طلافروشی با طلاهای محلی خاص، سنگین و گران‌قیمت است. بازار طلای دبی، یکی از خاص‌ترین مراکز خرید این شهر بیشتر از 300 مغازه زرگری داشته و حدود 10 تن طلا در آن قرار دارد.

این شهر همچنین در زمینه تجارت طلا و جواهرات هم جزو شناخته‌شده‌ترین‌ها است تا جایی که در سال 2013، 40 درصد از تجارت طلا و جواهر جهان را به خود اختصاص داد. ارزش طلا در دبی به حدی زیاد است که حتی در ساخت برج العرب، یکی از معروف‌ترین برج‌های این شهر نیز مقدار زیادی ورق طلا استفاده شده است.

استفاده از خودروهای برتر دنیا به‌عنوان ماشین پلیس

ماشین‌ پلیس‌های دبی قطعا شما را شگفت‌زده خواهند کرد؛ زیرا پلیس این شهر از ماشین‌هایی مانند بنتلی، لامبورگینی و فراری برای تعقیب‌وگریز استفاده کنند. این خودروها از آن جهت خریداری و استفاده شده‌اند که سرعت پلیس همواره بیشتر از سارقین باشد و در صورت وقوع جرم، پلیس خیلی زود سارقین را دستگیر کند.

انگلیسی زبان رایج مردم

در دبی هم مانند دیگر کشورهای عربی، زبان اصلی عربی است و تمام مردم به این زبان مسلط هستند اما باتوجه به توریستی بودن این شهر و آمار بالای مسافران، چند سالی است که مردم دبی به زبان انگلیسی هم مسلط داشته و حتی بعضی از آن‌ها در مکالمات روزمره خود نیز از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند.

بزرگ‌ترین اقتصاد جهان

از دیگر حقایق جالب در مورد دبی می‌توان به برخورداری از بزرگ‌ترین و قوی‌ترین اقتصاد جهان اشاره کرد. این شهر در سال 2014 شاخص رشد 6 درصدی داشت و همین موضوع آن را به یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های اقتصادی دنیا تبدیل کرد.

محدودیت پوشش در دبی

اگر تصاویر شهر دبی را دیده باشید، احتمالا متوجه این موضوع شده‌اید که پوشش در دبی اختیاری است و زنان می‌توانند با لباس مورد نظر خود در این شهر اقامت داشته باشند؛ اما یک قانون در مورد پوشش وجود دارد که باید به آن توجه کرد و آن عدم امکان استفاده از لباس بدن‌نما در شهر است. این موضوع در مورد اماکن مذهبی به‌طور کامل ممنوع است و تنها در صورت داشتن پوشش مناسب می‌توان به مکان‌های مذهبی وارد شد؛ اما در مورد دیگر مکان‌های عمومی نیز رعایت محدودیت‌های پوشش حائز اهمیت بوده و باید به آن توجه کرد.

لوکس‌ترین هتل‌ها

دبی دارای لوکس‌ترین هتل‌ ها است؛ به‌گونه‌ای که امکانات برخی از هتل‌های این شهر در هیچ کجای دنیا یافت نمی‌شوند. هتل‌های این شهر تمام امکانات رفاهی و گردشگری را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. دبی علاوه بر لوکس‌ترین هتل‌ ها، بلندترین هتل‌ های جهان را نیز در اختیار دارد که این ویژگی هم آن را در لیست «ترین‌ها» قرار می‌دهد.

دبی کشوری بدون سونامی و زلزله

از دیگر حقایق جالبی که در مورد دبی باید بدانید می‌توان به عدم بروز سونامی و زلزله در این شهر اشاره کرد. دبی در یکی از امن‌ترین نقاط دنیا از نظر ثبات قرار دارد و در معرض کمترین میزان زلزله و سونامی است. آب‌های خلیج فارس در سمت دبی آنقدر عمیق نیستند که باعث بروز سونامی شوند و با توجه به دور بودن از گسل‌ها، امکان زلزله نیز در این شهر بسیار پایین است.

85 درصد جمعیت دبی خارجی‌ها هستند

شاید جالب باشد که بدانید 85 درصد جمعیت دبی را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند و فقط 15 درصد از ساکنین این شهر، اماراتی هستند. بیشتر نیروهای فنی یا کارگر در دبی از کشورهایی مانند هند، پاکستان، بنگلادش و... به این شهر سفر کرده‌اند و نیروهای متخصص در دیگر جایگاه‌های شغلی نیز اغلب مهاجران هستند.

دبی عابربانک فروش طلا دارد

عشق مردم دبی به خریدوفروش طلا آنقدر زیاد است که در بعضی مناطق مردم از عابربانک‌ها نیز طلا خریداری می‌کنند. این عابربانک‌ها مخصوص فروش محصولاتی مانند شمش طلا و... هستند و با کارت اعتباری مخصوص دبی می‌توانید از آن‌ها طلا خریداری کنید.

بیشتر جمعیت دبی را مردان تشکیل می‌دهند

نکته جالب توجه دیگر در مورد دبی، بیشتر بودن جمعیت مردان دبی نسبت به زبان در این شهر است. تقریبا به ازای هر 7 مرد، 3 زن در این شهر قرار دارد و این اختلاف تا حدی به دلیل آمار مهاجران دبی نیز است.

دبی، شهر ترین‌ها که باید از آن دیدن کنید

افزایش اطلاعات در مورد مقصد سفر به تجربه بهتر از سفر کمک می‌کند. حقایقی که در این مطلب درباره دبی عنوان کردیم تنها بخشی از نکات جالب در مورد این شهر ثروتمند خاورمیانه بودند که به آشنایی هرچه بهتر شما با شهر دبی کمک می‌کنند. برای سفر به عروس خلیج فارس ابتدا نیاز به رزرو هتل و اطمینان از اقامتگاه خود دارید که این کار را می‌توانید از طریق فلای تودی انجام دهید. در فلای تودی امکان رزرو تمام هتل های دبی مانند هتل اینترکنتیننتال فستیوال سیتی دبی وجود دارد؛ همچنین می‌توانید بلیط دبی را نیز از طریق سایت یا اپلیکیشن فلای تودی خریداری کنید. رزرو هتل دبی و تهیه بلیط هواپیما از طریق معتبرترین مرجع خرید بلیط، تنها در چند دقیقه انجام می‌شود.

5