کشف جاذبه‌های پنهان آنتالیا؛ مکان‌هایی که باید در لیست سفرتان باشند


آنتالیا یکی از شهر توریستی واقع در غرب ترکیه است که در شمال دریای مدیترانه قرار دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که قدمت آنتالیا مربوط به 300 سال قبل از میلاد مسیح است. مردم ایران علاقه زیادی به شهرهای توریستی ترکیه ازجمله آنتالیا دارند و هر سال تعداد زیادی از آن‌ها برای خرید بلیط هواپیما آنتالیا و رزرو یکی از لوکس‌ترین هتل های آنتالیا مانند هتل تایتانیک دلوکس گلف آنتالیا اقدام می‌کنند. در این شهر، جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارند که تعدادی از آن‌ها هنوز به اندازه کافی معروف نشده‌اند، اما ارزش بازدید دارند. در این مطلب، قصد داریم به معرفی جاذبه‌های پنهان آنتالیا بپردازیم.

آشنایی با جاذبه‌های پنهان و کمتر شناخته‌شده آنتالیا

در شهر ساحلی آنتالیا، تعداد زیادی جاذبه گردشگری تفریحی، تاریخی، طبیعی و مذهبی وجود دارد که هر یک از آن‌ها برای گردشگران جذابیت بالایی دارند. اکثر هتل های این شهر مانند هتل تایتانیک دلوکس گلف آنتالیا (Titanic Deluxe Golf Belek) نیز در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری ساخته شده‌اند تا مسافران به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

از معروف‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا می‌توان به مواردی مانند کاله‌ایچی یا کالیچی، شهر تاریخی دوره سلجوقی، دروازه هادریان، آسپندوس، اسکله قدیمی بندر آنتالیا، مسجد بیولی مناره، پرگا، موزه آنتالیا، آبشارهای دودن، پیست اسکی ساکلیکنت، تله‌کابین الیمپوس و ... اشاره کرد.

اکثر گردشگران فقط با جاذبه‌های گردشگری معروف آنتالیا آشنا هستند و بازدید از آن‌ها را در لیست سفر خود قرار می‌دهند؛ اما تعداد زیادی جاذبه پنهان و کمتر شناخته‌شده نیز در این شهر وجود دارد که بازدید از آن‌ها نیز خالی از لطف نیست. در ادامه این بخش، با جاذبه‌های پنهان آنتالیا آشنا خواهید شد.

موزه باستان‌شناسی آنتالیا

موزه باستان‌شناسی آنتالیا واقع در حوالی منطقه قدیمی کالیچی (kaleiçi) در سال 1922 توسط یک معلم به نام سلیمان فیکری ارتن در زمینی به مساحت 30000 مترمربع افتتاح شد. در این موزه قدیمی، 14 تالار وجود دارد که از بین آن‌ها تالار سکه‌ها، باغ گالری، تالار مجسمه‌سازی، تالار مردم‌نگاری و بخش کودکان پربازدیدتر هستند. گردشگران در تمام روزهای هفته از ساعت 8:30 تا 19 می‌توانند از این موزه قدیمی و جذاب بازدید کنند.

شهر تاریخی ترمسوس

شهر تاریخی ترمسوس (Termessos) یکی دیگر از جاذبه‌های پنهان آنتالیا واقع در 34کیلومتری شمال‌غرب این شهر است. این شهر تاریخی بناشده روی کوه در دل طبیعت و در میان جنگل‌های وسیع قرار دارد و بخشی از پارک ملی کوه گولوک (Gulluk Dagi) محسوب می‌شود. این شهر باستانی در فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو نیز به‌ثبت رسیده است. گردشگران برای بازدید از قسمت‌های مختلف شهر ترمسوس به دو ساعت زمان نیاز دارند.

شهر قدیمی آنتالیا یا اولد تاون

شهر قدیمی آنتالیا یا اولد تاون (Old Town)، واقع در جاده آتاتورک، یکی از جاذبه‌هایی است که بازدید از آن در زمان سفر به آنتالیا توصیه می‌شود. در این منطقه، سقف خانه‌ها به رنگ قرمز است و تعداد زیادی هتل، رستوران و مغازه‌های فروش سوغاتی در آن وجود دارند. از دیدنی‌های این شهر قدیمی می‌توان به برج ساعت در میدان اصلی، دروازه بزرگ و مسجد تلکی محمد پاشا، اشاره کرد.

سرزمین شنی یا سندلند

سرزمین شنی یا سندلند (Sandland)، واقع در ساحل لارا آنتالیا، یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این شهر است که بازدید از آن برای گردشگران جذابیت بالایی دارد. این جاذبه با نام موزه شن و مجسمه آنتالیا نیز شناخته می‌شود. در مجموعه سرزمین شنی با مساحت 7 هزار مترمربع، تعداد زیادی مجسمه شنی بزرگ با استفاده از شن‌های طرح‌دار و خاک‌رس ساخته شده است. مجسمه‌های این موزه شنی هر سال ‌ترمیم می‌شوند؛ زیرا باتوجه‌به روبازبودن این مجموعه و ساخته‌شدن مجسمه‌ها با شن، به‌مروز زمان شکل اولیه آن‌ها از بین می‌رود.

پارک کارالی اوغلو

پارک کارالی اوغلو (Karaalioglu)، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آنتالیا، در بخش جنوبی شهر قدیم کالیچی واقع شده است. از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این پارک زیبا و تماشایی می‌توان به مجاورت آن با خلیج آنتالیا و نزدیکی آن به مراکز تجاری این شهر اشاره کرد. مجسمه یادبود کارگر و پسران، مجسمه یادبود یکی از برجسته‌ترین شاعرهای ترکیه به نام ناظم حکمت، مجسمه دست و مجسمه‌های وزغ، از دیدنی‌های موجود در پارک کارالی اوغلو هستند.

پارک آبی و دلفین سی‌لانیا

پارک آبی و دلفین سی‌لانیا (Sealanya)، واقع در فاصله 20کیلومتری آنتالیا، یکی از پارک‌های جذاب این شهر است و از دو بخش شامل پارک آبی و پارک دلفین‌ها تشکیل شده است. از تفریحات موجود در این پارک می‌توان به تماشای نمایش دلفین‌ها و فوک‌ها، شنا و بازی با دلفین‌ها، شنا با شیرهای دریایی، شنا در استخرهای پارک آبی و ... اشاره کرد.

خرید بلیط هواپیما و رزو هتل آنتالیا ازطریق سایت فلای تودی

در این مطلب، 6 مورد از جاذبه‌های پنهان و کمتر شناخته‌شده آنتالیا شامل موزه باستان‌شناسی، شهر تاریخی ترمسوس، شهر قدیمی یا اولد تاون، سرزمین شنی یا سندلند، پارک کارالی اوغلو و پارک آبی و دلفین سی‌لانیا را معرفی کردیم. گردشگران در زمان سفر به آنتالیا، علاوه‌بر بازدید از جاهای دیدنی مشهور این شهر می‌توانند از این جاذبه‌ها نیز بازدید کنند.

اگر جزو افرادی هستید که قصد سفر به آنتالیا را دارند و برای خرید آنلاین بلیط هواپیما آنتالیا و رزرو یکی از بهترین هتل های آنتالیا مانند هتل تایتانیک دلوکس گلف آنتالیا (Titanic Deluxe Golf Belek) به‌دنبال یک سایت معتبر هستید، ما سایت معتبر "فلای تودی" را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

این سایت با ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات گردشگری، توانسته است به معتبرترین مرجع آنلاین خرید بلیط و رزرو هتل در ایران تبدیل شود. رابط کاربری فلای تودی به‌گونه‌ای طراحی شده است که کار با آن برای تمام کاربران سایت با هر سطح از سوادی آسان است و فرآیند خرید بلیط و رزرو هتل در کوتاه‌ترین زمان ممکن با چند کلیک ساده انجام می‌شود.