پایتخت در انتظار تعطیلی

بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، از امروز تا روز یکشنبه، اکثر نقاط ایران شاهد اوج گرمای تابستان خواهند بود. در این روزها، دمای تهران به شدت افزایش می‌یابد و تا ۴۴ درجه (در سایه و در ارتفاع) خواهد رسید که ۸ درجه بالاتر از دمای نرمال است. پیش‌بینی می‌شود که تهران رکورد گرمای نیم قرن اخیر خود را بشکند و این وضعیت، به همراه تابش شدید اشعه فرابنفش، خطرات بیشتری به همراه دارد.
ایران در مقایسه با سایر نقاط جهان با سرعت بیشتری تحت تأثیر تغییرات دمایی قرار دارد. در حالی که متوسط دما در سطح جهانی از زمان انقلاب صنعتی تاکنون یک درجه افزایش یافته است، در ایران این افزایش به دو درجه رسیده است. این وضعیت به معنای این است که ایران با سرعتی دو برابر بیشتر از باقی نقاط جهان در حال تجربه ویرانی ناشی از گرمایش زمین است.
پیش‌بینی‌های پایگاه داده هواشناسی MSN هشدار می‌دهد که تابش فرابنفش روز شنبه می‌تواند تهدید جدی برای سلامت شهروندان ایرانی باشد. با توجه به این شرایط، وزیر بهداشت باید از سرپرست دولت درخواست کند که تعطیلی سراسری کشور را به منظور حفاظت از سلامت عمومی بررسی کند، چرا که وضعیت موجود سلامت مردم را به شدت در معرض خطر قرار داده است.
کدام شهرها تعطیل می‌شوند؟



دیروز معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: دولت به معاون اول و جمعی از وزرا اختیار داد تا وضعیت شهرها را از نظر گرما و انرژی بررسی کنند و دربارۀ تعطیلی برخی شهرها تصمیم‌گیری کنند.
بانک‌ها امروزتعطیلند
با توجه به افزایش دمای هوا و لزوم صرفه جویی در مصرف برق، متعاقب هماهنگی به عمل آمده با بانک مرکزی، تمامی واحدهای ستادی و شعب بانک‌ها پنجشنبه مورخ۴ مرداد تعطیل هستند.
به منظور پاسخگویی به نیازهای ضروری مشتریان گرامی، در روز مذکور، تعدادی از شعب بانک‌ها به صورت کشیک (از ساعت ۹ الی ۱۱) دایر  هستند که اسامی آنها در وبسایت بانک ها اطلاع رسانی می‌شود.
پایان ساعت کار واحدهای ستادی و شعب بانک‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه آینده (۱۴۰۳/۰۵/۰۶ و ۱۴۰۳/۰۵/۰۷) نیز ساعت ۱۱ خواهد بود.