سوختن برای نسوختن

«اسماعیل کریمی» از جنگلبانان شهرستان کامیاران که هنگام اطفای حریق دچار آسیب شده بود، بامداد دیروز بر اثر شدت سوختگی ، درگذشت. او در روستای نجف آباد با حضور جمعیت زیادی از اهالی کامیاران و مسئولان منابع طبیعی استان کردستان تشییع و به خاک سپرده شد.
مرحوم اسماعیل کریمی روز دوشنبه اول مرداد، هنگام اطفای حریق در مراتع روستای کانی گشه کامیاران، دچار حادثه شد و به وسیله بالگرد اورژانس به بیمارستان کوثر سنندج اعزام شد، اما به دلیل شدت سوختگی، بامداد چهارشنبه جان خود را از دست داد.
استاندار کردستان در پی شهادت جنگلبان اسماعیل کریمی پیام تسلیتی منتشر کرد.در پیام اسماعیل زارعی کوشا آمده است: با نهایت تاثر و تأسف مطلع شدیم جنگلبان رشید کردستان جناب آقای اسماعیل کریمی همکار محبوب جنگلبانی شهرستان کامیاران در حین عملیات اطفاء آتش سوزی مراتع کردستان جان عزیز خود را در راه حفاظت از منابع طبیعی از دست داده و دعوت حضرت حق را لبیک گفتند.
در ادامه بیان شده است: اینجانب این ضایعه اسفناک را خدمت خانواده آن مرحوم، جامعه جنگلبانی و همکاران پر تلاش منابع طبیعی و آبخیزداری تسلیت عرض نموده؛ علو درجات برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان محترم از خداوند سبحان خواهانم.



همچنین رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کامیاران هم در پیامی درگذشت شهادت گونه این نیروی منابع طبیعی را تسلیت گفت.در پیام وریا رحیمی، مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کامیاران آمده است: شهادت جنگلبان شهید اسماعیل کریمی را به خانواده محترم، همکاران آن شهید، اهالی و دوستان روستای نجف آباد و مردم شهید پرور شهرستان کامیاران تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن شهید، غفران الهی و قرابت و آرامش ابدی در جوار خاصان و مقربان حضرت حق را خواستاریم و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می‌نمائیم.
همچنین آمده است: آتش سوزی مراتع روستای کانی گشه کامیاران بر اثر بی احتیاطی و خاموش نکردن آتش توسط عامل انسانی به وقع پیوسته که در پی تلاش برای اطفای آن، مرحوم کریمی در محاصره آتش قرار گرفته و دچار ۱۰۰ درصد سوختگی می‌شود و بعد از ۲ روز بستری در بیمارستان کوثر سنندج، جان به جان آفرین تسلیم کرد.در این آتش‌سوزی ۲۰ هکتار از مراتع روستای کانی گشه کامیاران سوخت.