سردار نائینی سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه شد

جوان آنلاین: در احکامی جداگانه سردار سرتیپ رمضان شریف به عنوان مشاور فرمانده کل سپاه و مسئول مرکز اسناد و همچنین سردار علی‌محمد نائینی به‌عنوان معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی شدند. 
به گزارش سپاه نیوز، آیین تکریم و معارفه معاون روابط عمومی سپاه و مسئول مرکز اسناد دفاع مقدس صبح دیروز با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه و حجت‌الاسلام دکتر عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری و مدیران رسانه‌ای در محل ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد. 
در این آیین فرمانده کل سپاه در حکمی سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف را به عنوان مشاور فرمانده کل سپاه و مسئول مرکز اسناد دفاع مقدس معرفی کرد؛ همچنین سردار علی‌محمد نائینی با حکم نماینده ولی فقیه در سپاه به‌عنوان معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی شد.   سلامی: سپاه در همه صحنه‌ها گوش به فرمان است
فرمانده کل سپاه طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه برای سپاه قطعات درخشانی از شکوه مقاومت و مواجهه با دشمنان شکل گرفت، گفت: ما در همه صحنه‌ها گوش به فرمان هستیم. 


سردار سرلشکر حسین سلامی، با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از شاهکار‌های بی‌نظیر مجاهدان خدا برای مسدود کردن غلبه دشمنان بزرگ بود، گفت: هیچ‌کس در این فضای نابرابر جز توکل به خدا بر چیزی تکیه نکرد. دفاع مقدس یک حادثه انبساط یافته از روز عاشورا بود و عاشورا تراکمی بود از تمام سختی‌ها و امام حسین (ع) این فداکاری را کردند تا اسلام پیامبر باقی بماند. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه گذر زمان نمی‌تواند درخشش فضائل‌ها را به فراموشی بسپارد، اظهار کرد: افرادی تلاش کردند تا دفاع مقدس به یک فرهنگ و نقطه الگو و قابل تکرار تبدیل شود. سلامی اظهار کرد: دشمنان همه امکانات، تجربیات و ابزار‌های خود را به میدان آوردند و مقاومت هم به نام اسلام و تحت ولایت ولی فقیه صورت گرفت و ایستادگی کردند. وی با تأکید براینکه برای سپاه قطعات درخشانی از شکوه مقاومت و مواجهه با دشمنان شکل گرفت، افزود: سپاه در همه صحنه‌ها گوش به فرمان بود. وی گفت: همه قدرت‌های جهانی اگر جمع می‌شدند نمی‌توانستند با پدیده تکفیر مقابله کنند.   ضرورت تبیین مجاهدت‌های سپاه با ساختار حرفه‌ای
سردار علی‌محمد نائینی، سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در این آیین، ضمن تشکر از اقدامات سردار رمضان شریف برای تبیین اقدامات سپاه در عرصه رسانه گفت: مجاهدت‌های متنوع و پر شمول سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه سطوح نیاز به یک نظام و ساختار حرفه‌ای به روز و مقتدر اطلاع رسانی دارد؛ لذا همه باید برای ارتقای این جایگاه کمک کنیم. وی افزود: روابط عمومی سپاه باید هویت ساز بوده و ساختار و راهبرد قدرت‌سازی از ظرفیت‌های سپاه داشته باشد. موفقیت روابط عمومی سپاه در تعامل و هم افزایی با فرماندهان محترم سپاه و جامعه رسانه‌ای کشور است. وی افزود: امروز کار روابط عمومی سپاه در مقابل یک آرایش صف‌آرایی شده و فشرده رسانه‌های جهانی در جنگ روایت‌ها معنا دارد و باید تلاش کنیم برد عملیات رسانه‌ای ما متناسب با سپاه مقتدر مردمی امروز باشد. نایینی با اشاره به اینکه امروز سپاه مقتدر مردمی در همه عرصه‌ها و سطوح ملی، منطقه‌ای و جهانی یک مؤلفه جدی در معادلات قدرت است، خاطرنشان کرد: در تصویرسازی مطلوب و مقابله با تحریف مشکلات اساسی داریم و باید تلاش شود عملیات رسانه‌ای سپاه با حجم مجاهدت‌های مختلف سپاه تناسب پیدا کند. به گفته وی، امروز تصویری که از سپاه پاسداران در رسانه‌های غربی ساخته می‌شود با واقعیت سپاه پاسداران در اتاق‌های فکر امریکایی متفاوت است. 
معاون روابط عمومی کل سپاه تأکید کرد: امروز جامعه رسانه‌ای ما در مرکز یک میدان جنگ واقعی و جاری قرار دارد که در این جنگ دشمن همه ابزار‌های خود را به میدان آورده است. سردار نائینی با بیان اینکه وظیفه رسانه تصویرسازی است تأکید کرد: بسیاری با تصویر ساخته شده و نه واقعیت‌ها سر کار دارند. نحوه مواجهه ما با تصویر‌هایی که رسانه‌ها ورای واقعیت‌ها از سپاه می‌سازند بسیار اهمیت دارد. نگاه مخاطب خارجی و حوزه بین‌الملل در نظام اطلاع رسانی سپاه بسیار اهمیت دارد. سامانه نگرش‌سنجی اجتماعی، توصیف تصویر بیرونی از سپاه، تعریف تصویر مطلوب و سنجش منظم منزلت سپاه مسئله مهمی است. 
نائینی با اشاره به لزوم تأکید بر انجام اقدامات نوآورانه در روابط عمومی سپاه پاسداران در دوره جدید تصریح کرد: ان‌شاءالله در روابط عمومی امکان کار‌های تحولی و ایده‌های نوآورانه و ارتقای تراز عملیات رسانه‌ای متناسب با مجاهدت‌های گسترده و متنوع سپاه با حمایت مؤثر همه عزیزان فراهم شود.