۵۴۰ ثانیه تصویربرداری پهپاد حزب‌الله از پایگاه اسرائیلی

جوان آنلاین: به‌رغم استقرار سامانه‌های پدافندی قدرتمند، آسمان سرزمین‌های اشغالی به اتوبان پهپاد‌های حزب‌الله تبدیل شده است و در تازه‌ترین اقدام، برای دومین بار پهپاد «هدهد» با نفوذ به عمق سرزمین‌های اشغالی اطلاعاتی را از مراکز حساس و استراتژیک اسرائیل جمع‌آوری کرد؛ اقدامی که پیامی به سران تل‌آویو است که ورود به جنگ هزینه‌های سنگینی برای صهیونیست‌ها خواهد داشت.  همزمان با تشدید تنش بین حزب‌الله و ارتش اسرائیل در جبهه شمالی، مقاومت لبنان از شگفتانه‌های جدید خود رونمایی می‌کند تا به صهیونیست‌ها این پیام را بدهد که در هرگونه ماجراجویی جدید همه جوانب را بسنجند. حزب‌الله روز چهارشنبه تصاویر هوایی را از سرزمین‌های اشغالی منتشر کرد که نشان می‌دهد از پایگاه نیروی هوایی در رمات دیوید اسرائیل در ۵۰کیلومتری مرز با لبنان گرفته شده است. 
به گزارش شبکه ۱۲ اسرائیل، «در این ویدئوی ۹دقیقه‌ای، تصاویری از مخازن سوخت هواپیماها، مقر اسکادران ۱۰۹، سکوی گنبد آهنین، انبار‌های مهمات، مقر اسکادران ۱۵۷، آشیانه‌ها و مقر اسکادران ۱۰۵ و عکسی از دفتر فرماندهی پایگاه منتشر شده است. علاوه بر این، در این ویدئو انبار‌ها و مقر اسکادران ۱۰۱ و ۱۶۰ و منطقه فنی اسکادران ۱۹۳ نشان داده می‌شود. نکته جالب توجه این است که پهپاد حزب‌الله پس از نفوذ به عمق سرزمین‌های اشغالی و جمع‌آوری اطلاعات سالم به لبنان بازگشته است و نشان می‌دهد که سامانه‌های پدافندی اسرائیل نتوانسته‌اند آن را رهگیری کنند. این درحالی است که مقامات تل‌آویو همواره به گنبد آهنین و دیگر سامانه‌های پدافندی فخر می‌فروشند که می‌توانند با اتکا به این تسلیحات، امنیت شهرک‌نشینان را تضمین کنند. 
شبکه المیادین پس از انتشار تصاویر پهپاد حزب‌الله در این باره نوشت: «این یک پیام روشن پس از حمله به الحدیده است. شاید این اولین بار در تاریخ اسرائیل باشد که به حریم هوایی یک پایگاه نظامی آن نفوذ می‌شود. به‌رغم هشدار بالا و با وجود اینکه اسرائیل انتظار حمله از یمن را دارد، حزب‌الله موفق شد پهپاد ارسال و پدافند هوایی را گمراه کند.» یک منبع در حزب‌الله به المیادین گفت: «تمامی این تصاویر روز سه‌شنبه ثبت شده است. تصویربرداری از این پایگاه‌ها همزمان با سفر نتانیاهو به واشینگتن انجام گرفته که این خود حامل پیامی مهم است.» دو مقام امریکایی پس از انتشار تصاویر قبلی هدهد به سی‌ان‌ان گفتند که اسرائیلی‌ها از میزان دقت حزب‌الله تاکنون شگفت‌زده شده‌اند. نگرانی اصلی اسرائیلی‌ها این است که حزب‌الله در یک حمله همزمان از تعداد زیادی سلاح و موشک‌های هدایت‌شونده دقیق استفاده کند و در نتیجه موفق شود بر پدافند هوایی اسرائیل چیره شود. 
اواخر خرداد هم هدهد حزب‌الله با نفوذ به عمق سرزمین‌های اشغالی، تصاویر دقیق و شفاف هوایی از مواضع رژیم صهیونیستی، سیستم‌های دفاع هوایی از جمله گنبد آهنین، مجتمع صنایع نظامی رافائل، انبار‌های تسلیحات و موشک، بنادر و فرودگاه‌های دریایی در شهر حیفا جمع‌آوری کرده بود که موجی از نگرانی را در بین صهیونیست‌ها ایجاد کرد که اعتراف کردند سیستم امنیتی اسرائیل هرگز نخواهد توانست پهپاد‌های حزب‌الله را به صورت کامل رهگیری کند. 


نفوذ پهپاد «هدهد» به عمق سرزمین‌های اشغالی و جمع‌آوری اطلاعات از مراکز حساس نظامی، همزمان با طرح تل‌آویو برای حمله به مناطقی از لبنان، پیامی آشکار به تندرو‌های صهیونیست است که مقاومت در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد و به هرگونه ماجراجویی پاسخ کوبنده خواهد داد. شایان ذکر است که رهبران انصارالله یمن گفته‌اند که در روز‌های آینده عملیات چند وجهی را علیه اسرائیل ترتیب خواهند داد که با مشارکت همه اضلاع محور مقاومت در منطقه انجام خواهد شد و به نظر می‌رسد این اطلاعات پهپادی حزب‌الله در حمله دقیق به مراکز حساس صهیونیست‌ها مثمر ثمر واقع شود. به همین دلیل، رسانه‌های اسرائیلی انتشار این تصاویر را بسیار نگران‌کننده خوانده و تأکید کردند که چگونه سامانه‌های دفاعی قادر به رهگیری این پهپاد نشدند.   تخلیه ۴۳ شهرک در مرز لبنان
عملیات نظامی حزب‌الله در سرزمین‌های اشغالی، سایه هراس را بر شهرک‌های صهیونیست‌نشین گسترانده است. رسانه‌های اسرائیلی روز چهارشنبه اعلام کردند از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته، ۴۳ شهرک صهیونیستی در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی به خاطر حملات حزب‌الله از جنوب لبنان تخلیه شده است. این رسانه‌ها تأکید کردند که بیش از ۳۰ درصد از اسرائیلی‌هایی که خانه‌های خود را در مناطق شمالی ترک کردند، گفته‌اند که دیگر به آنجا باز نخواهند گشت. به گفته این رسانه‌ها، تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ ساختمان، خودرو و زیرساخت در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله قرار گرفته است. رسانه‌های اسرائیلی تأکید کردند که در پی حملات حزب‌الله، شش منطقه صنعتی تعطیل و صد‌ها مرکز دیگر تعطیل شده است. در پی حملات حزب‌الله، تاکنون ۷۰ هزار شهرک‌نشین از خانه‌های خود فرار کرده‌اند و سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله پیش‌تر هشدار داده بود که در صورت وقوع جنگ، این تعداد به ۲ میلیون نفر خواهد رسید تا مقامات تندرو تل‌آویو هوس حمله به لبنان را از سرشان خارج کنند.