گل یا پوچ بازی کردن ساترا  بر سر امنیت فرهنگی

در جریان فتنه و آشوب سال ۱۴۰۱، چهره‌های بسیاری در فضای مجازی برای حمایت از آشوبگران و تهییج جوانان در حال فعالیت بودند. یکی از این چهره‌ها «نیک یوسفی» بود که با انتشار پست‌های متوالی ضمن فحاشی و توهین به مدافعان امنیت سعی داشت با کشاندن برخی افراد نا آگاه به کف خیابان برنامه سرویس‌های جاسوسی را که برای به آشوب کشاندن کشورمان طرح‌ریزی‌های زیادی کرده بودند تسهیل کند. طرفه اینکه این شخص به عنوان کارگردان برنامه «گل یا پوچ» که قرار است تا چند روز دیگر توسط سکوی فیلیمو در شبکه نمایش خانگی عرضه شود، حضور دارد. 
 وی با انتشار پست‌های تهییج کننده‌ای حتی به افرادی که در برخی مناطق خاص مشغول آشوب بودند و جا و مکانی نداشتند، آدرس خانه‌های تیمی را می‌داد. نکته جالب اینجاست در همان زمانی که او شب‌ها را در خیابان می‌گذراند و جوانان را به مبارزه ترغیب می‌کرد، هم‌زمان در حال فعالیت و همکاری با یکی از سکو‌های شبکه نمایش خانگی بود. یوسفی در همان ایام پستی از مسیح علی‌نژاد را استوری کرده بود و در توضیح آن نوشته بود: «من مرده شما زنده. این ورق برمی‌گرده ... (یعنی نظام سقوط خواهد کرد) ولی دیگه سوراخ موش هم برای شما‌ها جای امنی نخواهد بود. با دندون زمین‌ها را می‌کنیم تا پیداتون کنیم.»
با این توضیحات این سؤال اساسی مطرح می‌شود که چگونه ممکن است فردی که علیه نظام فعالیت کرده تا جایی که مدعای ارائه آدرس خانه‌های تیمی برای آشوبگران هم داشته و همنوا با برخی از رهبران خود خوانده جریان آشوب دو سال پیش نقش‌آفرینی کند بیاید و کارگردانی یک اثر را انجام بدهد و کسی هم پاسخگوی آن نباشد؟! 
ساترا به عنوان یکی از نهاد‌های نظارتی و تنظیم‌گر در حوزه رسانه‌های تصویری، مسئولیت بررسی و نظارت بر محتوا‌های تولید شده از سوی سکو‌های مختلف را بر عهده دارد. چرا ساترا که در مقابل برخی سکو‌ها و تولیدکنندگان محتوا مرّ قانون را اجرا می‌کند، در مقابل فردی که به وضوح علیه نظام فعالیت‌های ضد امنیتی داشته، دچار تساهل و تسامح شده است؟ چرا در مقابل تخلفات آشکار یک سکوی نمایش خانگی صدایی از جانب دستگاه‌های مسئول، به‌خصوص ساترا به گوش نمی‌رسد و مردم شاهد تبلیغات کاری هستند که کارگردانش در جریان فتنه دو سال پیش نقش آفرینی داشته است. 
به نظر می‌رسد این وضعیت نیازمند بررسی دقیق و پاسخگویی از سوی نهاد‌های نظارتی است تا مشخص شود چگونه فردی که علیه نظام فعالیت کرده، می‌تواند بدون کمترین هزینه‌ای مشغول فعالیت باشد؟